La Universitat Jaume I fa realitat el projecte de la Casa de l’Estudiantat Aquest nou espai consta d’una planta diàfana i polivalent disponible per a les activitats de la comunitat universitària

26/09/2019 | SCP

• Inauguració de la Casa de l’Estudiantat inauguracio-casa-estudiantat Casa_Estudiantat_19DLL004_in

FOTO: Damián Llorens

La Casa de l’Estudiantat de la Universitat Jaume I ha obert avui les seues portes en el marc de la celebració de la Setmana de Benvinguda, un nou espai que, a partir d’ara, estarà al servei dels més de 13.000 alumnes de la universitat pública de Castelló i la resta de la comunitat universitària. L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la portaveu del Consell de l’Estudiantat, Laura Alcaide; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, i el vicerector de Campus i Vida Saludable, Rafael Mayo, acompanyats per membres del Consell de Direcció i responsables dels quatre centres així com de diferents serveis de l’UJI.

«Aquesta infraestructura ha estat reivindicada molt de temps i ara ja és una realitat», ha afirmat la rectora de l’UJI, qui ha agraït l’Oficina Técnica d’Obres i Projectes, els vicerectorats d’Estudiantat i Compromís Social i de Campus i Vida Saludable, i el Consell de l’Estudiantat per «la seua implicació i esforç». Així mateix, Alcón ha explicat que el procés d’aquest projecte s’ha dut a terme amb el consens del Consell de l’Estudiantat, mitjançant la Comissió d’Assumptes Estudiantils, qui també ha consultat l’estudiantat de la Universitat.

Alcón ha destacat que «l’estudiantat és la raó de ser i la prioritat de la Universitat i aquesta és una mostra d’eixe compromís i un primer pas important». Així mateix, la rectora ha subratllat la importància de la formació integral a través de la representació estudiantil, les associacions universitàries, així com les connexions personals de l’estudiantat per al qual s’ha obert aquest «espai d’oportunitats i de convivència». En aquest sentit, ha animat l’estudiantat a contribuir en les activitats de la Casa de l’Estudiantat perquè siga «un espai de trobada intercultural i de tolerància».

Per la seua part, la portaveu del Consell de l’Estudiantat ha afirmat que «després de molts anys de lluita per fi tenim un espai que podem utilitzar i podem dir que és nostre». Alcaide també ha assenyalat que la Casa de l’Estudiantat ha de servir com a punt de trobada per a l’estudiantat de tots els centres i ha animat l’alumnat a aprofitar-lo al màxim. En aquesta línia, ha explicat que es llançarà una convocatòria d’ajudes per a la realització de projectes per tal que la comunitat universitària, especialment l’estudiantat i les associacions de l’UJI, participen en la programació d’activitats.

L’edifici es troba junt a la seu del Consell de l’Estudiantat i consta d’una planta diàfana i polivalent. Concretament, l’espai es subdivideix en una zona d’estar més relaxada, una altra zona de cafeteria amb màquines de vending, i un espai tancat amb vidre, com a zona d’estudi o espai per a poder realitzar altre tipus d’activitats com ara conferències, tallers, etc. A nivell conceptual s'ha mantingut el color blanc en tots els revestiments per a potenciar el terra, que és l'element constructiu que dona la personalitat i força al conjunt, junt amb el mobiliari específic de caràcter més informal. A més, s’han realitzat millores en l’acústica de la sala, climatització, il·luminació, wifi i portes d’accés. Quant al funcionament de l’espai, aquest es trobarà obert i es podran fer reserves per a realitzar activitats concretes mitjançant el carnet de l’UJI a través d’una pàgina web.

D’altra banda, cal destacar que s’ha aprofitat per a millorar l’edifici del Consell de l’Estudiantat, amb una reforma de la planta superior i la creació de sales de reunió més amples. Així mateix, s’està renovant l’antic edifici de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat que estarà destinat a les associacions.