La FUE-UJI acull amb èxit la tercera reunió transnacional del projecte Erasmus+ E-STEAM

27/09/2019 | SCP

El projecte europeu E-STEAM per a la promoció dels estudis STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) entre les dones, s'ha donat cita a Castelló amb motiu de la seua tercera reunió transnacional. La Fundació Universitat Jaume I-Empresa ha acollit la trobada, a la qual han assistit els socis del consorci: el Agrupamento de Escolas de Silves des de Portugal; First Private School Leonardo da Vinci Ltd de Bulgària; Dimitrie Cantemir University i Fundatia Professional, des de Romania i el Institute of Entrepreneurship Development IED de Grècia, que s'han desplaçat fins a Castelló els dies 25 i 26 de setembre per a assistir a aquesta reunió i fer seguiment dels avanços del projecte.

Pilar Safont, vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat de la Universitat Jaume I i la gerent de la FUE-UJI, Gloria Serra, van rebre als socis del projecte E-STEAM i van agrair la labor de tot el grup, afirmant que es tracta d'un projecte més que necessari. «És la nostra responsabilitat, com a institucions educatives, fer que el coneixement i les ciències siguen atractives per a les dones», va remarcar la vicerectora.

A aquesta benvinguda li van seguir nombroses sessions de treball per a perfilar el treball ja realitzat i plantejar el passos que ha de prendre el projecte, en el qual serà el seu segon any d'implementació. El programa de mentorització per a xiquetes i joves estudiants, la plataforma en línia de formació per a professors i la difusió dels resultats del projecte han sigut els temes abordats durant les sessions, ja que es tracta dels punts que centraran el treball dels pròxims mesos.

La FUE-UJI, com a organització amfitriona de la trobada, va aprofitar per a presentar algunes de les accions que s'estan duent a terme en matèria de gènere i estudis STEM a Castelló.

En el transcurs de les jornades, cal destacar la presentació a nivell europeu del Programa Marco d'Igualtat UJI-Lamarr, pensat per a fomentar les vocacions científiques i promoure tant la innovació com l'emprenedoria entre les dones. Pilar Safont va ser l'encarregada de presentar el programa, que considera una eina indispensable per a «visibilitzar a totes les dones enginyeres, científiques i investigadores amb les quals comptem». UJI-Lamarr treballarà la visualització de la innovació de professores i investigadores, formació STEM i la col·laboració amb el sector empresarial.

Un dels exemples de dona amb èxit en l'àrea STEM és Susana Pérez, cap de projecte d'Assegurament de les Competències Tècniques de Manteniment en BP i mentora del projecte europeu E-STEAM, que va compartir amb tots els assistents la seua experiència tant professional com personal i les seues vivències com a dona enginyera.

Responsables de Robotme, iniciativa centrada en la robòtica educativa, van presentar davant els socis de l'E-STEAM aquest projecte que compta amb una àmplia experiència organitzant tallers i promovent la robòtica entre les xiquetes des d'edats molt primerenques.

Com a colofó a aquesta tercera reunió transnacional, els assistents es van desplaçar a la Vall d'Uixó per a conèixer part de l'atractiu de la província. Allí van tindre l'oportunitat de visitar les Grutes de San José i el paratge natural que les envolta.

Més informació EuroFUE-UJI