La Comunitat Valenciana es prepara per al seu primer «networking» sobre tecnologia i turisme al novembre

02/09/2019 | SCP

La Comunitat Valenciana acollirà en novembre el seu primer networking sobre tecnologia i turisme, una cita triple que es desenvoluparà en les tres capitals de província per a acostar a la principal indústria autonòmica els últims avanços tecnològics i les noves propostes desenvolupades per les empreses més innovadores. Turisme Futur 2019, que és el nom de la trobada, arrancarà el pròxim 12 de novembre al Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I de Castelló, Espaitec, per a traslladar-se el dia 19 de novembre a València i el dia 26 de novembre a Alacant.

En cadascuna de les sessions, la cita permetrà acostar als gerents, caps de compres i responsables tecnològics de les principals indústries turístiques de la Comunitat Valenciana les solucions més noves desenvolupades pel teixit emprenedor. Així mateix, la trobada està oberta als tècnics de turisme i responsables polítics de les principals administracions locals, provincials i autonòmiques amb responsabilitat en l'àrea de turisme, als quals se'ls vol mostrar totes les possibilitats que brinden les noves tecnologies a l'hora de desenvolupar noves formes de promoció i gestió turística.

La indústria turística de la Comunitat Valenciana representa el 14% del producte interior brut (PIB) de la regió i prop del 15% de l'ocupació, amb el que se situa com la principal activitat generadora de riquesa i benestar. Segons les dades de l'Organització Mundial del Turisme (OMT), l'activitat turística està en plena expansió, amb un creixement anual pròxim al 6% i s'espera que siga un dels sectors que més profundament es transformarà per a l'aplicació de la tecnologia.

Des de l'ús del mòbil per a tota mena de cerques de serveis turístics i contractació d'aquests, fins a l'ús de les dades massives i la intel·ligència artificial, passant per les grans possibilitats de la realitat virtual i la realitat augmentada, aquestes són algunes de les tecnologies que es mostraran a Turisme Futur 2019, una cita per a afavorir l'intercanvi d'experiències i la generació de negoci. Segons Juan José Ortiz, gerent d'Amazing Up, empresa promotora de l'esdeveniment vinculada a Espaitec, el teixit innovador està ple de solucions i noves propostes d'alt valor i gran interès per a la indústria turística, però «moltes vegades és difícil poder acostar a tot el públic potencial les innovacions tecnològiques». Per això, es va plantejar la posada en marxa d'aquesta trobada, que pretén reunir les empreses tecnològiques més potents per a acostar les seues propostes als principals operadors turístics de la Comunitat Valenciana, des d'hotels i ressorts, passant per centres d'oci, restaurants i, per descomptat, l'administració en els seus diferents nivells territorials.

Per a facilitar l'intercanvi d'informació i la presència d'un nombre d'empreses que permeta la generació més gran de negoci, cada cita està limitada a la presència de 12 companyies tecnològiques, que exposaran les seues propostes en un temps limitat de 15 minuts. A més, cada sessió comptarà amb un ampli temps d'intercanvi en la pausa del cafè i el menjar, de manera que es genere un espai comercial distès que promoga l'establiment de contactes i de noves oportunitats de negoci. Així mateix, s'afavorirà, en la mesura que siga possible, que les empreses expositores no coincidisquen en la tipologia de productes i serveis que ofereixen, per a aconseguir un major espectre de possibilitats a l'abast de la indústria turística.

Les empreses tecnològiques interessades a participar poden inscriure-s'hi ja a través de www.secomunica.es/turisme-futur i, a més de la seua presència en la fira, disposaran d'un suport promocional durant els pròxims mesos mitjançant la seua inclusió en la revista digital Turisme Futur, que es distribuirà gratuïtament entre tot el sector turístic de la Comunitat Valenciana, i la seua difusió a través de les xarxes socials.

El 1r Networking sobre Tecnologia i Turisme de la Comunitat Valenciana està organitzat conjuntament per Amazing Up i Sé Comunica, i compta amb la col·laboració del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I i del Centre Europeu d'Empreses Innovadores (CEEI).