Espaitec inicia el cicle de jornades «Actualitza’t Castelló» parlant sobre tecnologies per al sector de la salut

12/09/2019 | SCP

La irrupció de les noves tecnologies porta associat un canvi radical en la forma d'entendre no només el sistema productiu i empresarial de la Comunitat Valenciana, sinó també serveis tan transcendentals com la salut. Per això, és important que, des de tots els àmbits, inclòs el sanitari, s'intenti formar part de la transformació digital generada per les noves tecnologies.

Amb la finalitat d'acostar a la província de Castelló informació i exemples de bones pràctiques de tecnologies sanitàries usades en la resta de territoris, el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I (Espaitec) organitza la jornada «Actualitza't Espaitec, tecnologies per a la salut». Un esdeveniment per a facilitar la incorporació de noves tecnologies en el sector de la salut a nivell provincial, acostant la innovació i les noves tecnologies eSalud a la societat castellonenca i sistema sanitari local.

La jornada es dirigeix a professionals del sector de la salut, empreses tecnològiques, estudiants de medicina i informàtica i en general a totes aquelles persones que tinguin inquietuds en relació amb les tecnologies aplicades a la salut. L'esdeveniment gratuït tindrà lloc el divendres 20 de setembre de 12.00 a 14.00 hores a la sala multiusos de l'edifici Espaitec 2. Per a participar és obligatori realitzar inscripció prèvia en www.espaitec.uji.es abans del dijous 19 de setembre.

La jornada utilitzarà un format de presentació-debat moderat i dirigit per Miguel Ángel de la Cámara Egea, secretari de l'Associació de Recerques en eSalud (AIES), qui després d'una introducció sobre l'estat de l'adopció de la eSalud a Espanya, donarà pas a un torn de presentacions tecnològiques i a un debat obert entre els assistents.

Entre les tecnologies a presentar es troba el projecte «ScanKids VH» implementat a l'Hospital Vall d’Hebron de Barcelona. Es tracta d'una APP gamificada per a radiologia utilitzada amb nens abans de la seva prova tomográfica que redueix la sedació dels pacients en proves de TAC. També es presentarà l'APP “Esporti Family” desenvolupada per a combatre l'obesitat infantil en el si de la família.

D'altra banda, coneixerem empreses com Medmesafe dedicada a la medicina preventiva a través de l'ús de dades i de càlculs genètics i a Rithmi, signatura valenciana que ha desenvolupat una polsera capaç de detectar la fibril·lació auricular, l'arítmia cardíaca que pot provocar Ictus.

A nivell institucional la Universitat Jaume I presentarà el projecte Sènior Monitoring, una solució per a monitorar a persones majors en les seves llars usant un sistema no invasiu, i l'APP Monitor del Dolor que monitora diàriament al pacient per a saber si el tractament funciona correctament. Finalment, la Fundació TIC Salut de Catalunya presentarà la plataforma tecnològica mConnecta que té com a finalitat proporcionar nous recursos als professionals assistencials per a millorar l'atenció al ciutadà.

Després d'aquest debat s'intentarà obtenir un informe de situació de la província i extreure les millors pràctiques i consells per a poder aplicar-los al més aviat possible. En definitiva, s'intentarà crear un full de ruta sobre els processos i tecnologies sanitàries més noves aplicables a la província de Castelló.

Les jornades «Actualitza’t Castelló» finançades per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana pretenen ser un nexe entre la societat actual i la futura, sota una perspectiva de Quàdruple Hèlix: Universitat, Empresa, Administració i Societat permetent apoderar a la societat en el disseny de la seva estructura i funcionament i, per tant, millorant la sostenibilitat d'aquesta.

Descarregar l’agenda de la jornada

Realitza la inscripció