La Fundació General de la Universitat Jaume I i l'IVACE signen un conveni per a impulsar la transferència de coneixement i tecnologia

29/07/2019 | SCP

El president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), Rafael Climent González, i el gerent de la Fundació General de la Universitat Jaume I, entitat gestora del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial (Espaitec), Juan Antonio Bertolín, han signat un nou conveni per a impulsar la transferència de coneixement i tecnologia entre la universitat i l'empresa, l'objectiu del qual és donar suport a l'emprenedoria innovadora dins de la província de Castelló. En la signatura ha estat present el vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria de l'UJI, David Cabedo.

La signatura del conveni ha tingut lloc el 29 de juliol en la seu de l'IVACE, a la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, i pretén impulsar i estimular la competitivitat empresarial, el desenvolupament sostenible i l'adaptació de les empreses de la província de Castelló a les exigències del mercat a través de col·laboracions amb l'UJI.

Gràcies a aquest conveni, Espaitec durà a terme una sèrie de projectes orientats a la transferència a la societat del coneixement generat en la universitat. Alguns d'aquests projectes es duran a terme de forma coordinada amb la resta de parcs científics de les universitats valencianes, mentre que en uns altres serà Espaitec qui els escometa directament.

Entre aquests últims, un dels projectes té com a finalitat crear un mapa tecnològic de les empreses innovadores de la província de Castelló, un mapa que proporcionarà una panoràmica real de la distribució territorial d'aquest tipus d'empreses.

Un altre dels projectes posarà en marxa, en col·laboració amb l'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic de la Universitat Jaume I, dues antenes de difusió de resultats d'investigació en sengles ciutats en les quals la Universitat té seu: Vinaròs i Sagunt. Amb això es pretén fomentar interacció entre empreses i grups d'investigació i, en última instància, la transferència del coneixement generat a la universitat al teixit empresarial.

Finalment, el projecte UJI#LAB crearà un espai en el qual els membres de la comunitat universitària de l'UJI donen resposta a problemes i reptes que té plantejats la societat, dins d'un entorn creatiu i innovador que facilite la transferència del coneixement i tecnologia desenvolupats a la Universitat. El projecte inclou la posada en marxa d'un centre prototipat en el qual podran desenvolupar-se els dissenys que sorgisquen dels treballs realitzats pels membres de la comunitat universitària.