El PEU i el Consorci d'FPA milloren les possibilitats formatives dels pobles de l’Alt Palància amb difícil accés a la formació

17/07/2019 | SCP

El Consorci d'FPA (Formació de Persones Adultes) i la Universitat Jaume I a través del Programa d’Extensió Universitària (PEU) han desenvolupat el Projecte ARA (Aula Rural Oberta) que acosta activitats formatives als pobles de la comarca de l’Alt Palància amb difícil accés a la formació i poques possibilitats formatives.

Són al voltant de 20 municipis d’aquesta comarca els que no formen part del Consorci FPA i als quals es dirigeix aquesta iniciativa. Pobles del territori rural, dispersos i molts d’ells de difícil accés, amb un nombre d’habitants molt baix i poques possibilitats formatives.

El Projecte ARA es desenvolupa a partir de la idea que és fonamental millorar les possibilitats formatives i dinamitzar aquests territoris. Per tant, aquelles localitats de la comarca que no disposen d’un centre de formació de persones adultes i sol·liciten activitats formatives poden gaudir de les activitats elegides entre un catàleg anual de formació, artesania i salut.

L’ajuntament que ho sol·licite només ha de fer-se càrrec del 50% del cost del curs i facilitar les instal·lacions municipals per a realitzar-les.

Els pobles participants en el projecte durant l’any 2019 són Assuévar, Pavies, Pina de Montalgrao, Teresa, Sot de Ferrer, Begís, Benafer, Xóvar i El Toro amb activitats per a la memòria, restauració de mobles, pilates, gimnàstica, balls i ioga.

El Consorci d'FPA (Formació de Persones Adultes) està integrat per set ajuntaments de la comarca de l’Alt Palància i és un dels tres centres de tot Espanya que forma part de l’Associació Europea per a l’Educació d’Adults.