03/07/2019 | SCP

•  premi-inteligencia-artificial PremiIAweb

El professor i investigador, Raúl Montoliu, al costat de l'estudiant del Grau en Enginyeria informàtica, Daniel Delgado.

Un grup d'estudiants de la Universitat Jaume I ha quedat en segon lloc en la primera edició d'un concurs internacional sobre intel·ligència artificial que forma part de la IEE Conference on Games 2019 (COG). Els alumnes van programar un agent capaç de jugar per si mateix a un joc de cartes anomenat «Legends of Code and Magic (LOCM)», una versió més senzilla del popular videojoc «Hearthstone».

Per a la seua creació, l'equip va apostar per utilitzar el llenguatge de programació Phyton3 i va obtenir un total de 216 combinacions d'estratègies de joc possibles. Aquest suport els va permetre provar diferents algorismes i implementar els seus coneixements teòrics en un bot al qual van anomenar UJIAgent2.

Els creadors d'aquest concurs són dos membres de la Universitat de Breslàvia (Polònia), Jakub Kowalski i Radoslaw Miernik. Tots dos ho van desenvolupar amb l'objectiu de tractar de fomentar la investigació de la intel·ligència artificial i la seua aplicació en un suport diferent al dels videojocs originals.

Al començament del curs, el professor del Departament d'Enginyeria i Ciència dels Computadors de l'UJI Raúl Montoliu, va decidir formar un grup amb alguns estudiants que tingueren interès en l'aplicació de la intel·ligència artificial en videojocs. Cada setmana es reunien per a descobrir noves tècniques i preparar-se per a la competició.

L'equip d'alumnes ha estat format per Arturo Barbosa Utrera, Diego Villabrille Seca i Sergio Ferreras Lozano de segon curs del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs; Alejandro Juan Peral de quart curs del mateix grau i Daniel Delgado Gomis de tercer curs del Grau en Enginyeria Informàtica.

Els estudiants rebran un premi valorat en 265 euros després d'aconseguir batre a altres cinc agents i assolir la segona posició en el rànquing final.

Més informació: https://jakubkowalski.tech/Projects/LOCM/CEC19/