Els IX Premis COPE Castelló guardonen el programa «Pisos Solidaris», tres joves emprenedors de l’UJI, l’empresa Nayar Systems i l’associació Robotme

21/06/2019 | SCP

El programa «Pisos Solidaris», la iniciativa «Nadie sin una ración diaria» dels antics alumnes d’Enginyeria Industrial i Desenvolupament de Producte Kilian Zaragozá, Andrea Lorenzo i José Vicente Villarroig, l’empresa Nayar Systems, i l’associació Robotme han sigut guardonades en els IX Premis COPE Castelló.

Els premis han reconegut, en la categoria de compromís social, el programa de l’UJI «Pisos Solidaris», una iniciativa orientada a dinamitzar el teixit social mitjançant la col·laboració en diferents projectes que es desenvolupen al barri de Sant Llorenç de Castelló, a la vegada que proporciona allotjament a estudiantat de la Universitat.

En la categoria de joves emprenedors s’ha guardonat Kilian Zaragozá, Andrea Lorenzo i José Vicente Villarroig, antics alumnes de l’UJI i fundadors de l’empresa Foodration4all ubicada al Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat, Espaitec. El jurat ha premiat els projectes de consciència i millora social que duen a terme, entre els quals hi ha «Nadie sin una ración diaria» que té com a objectiu millorar el sistema de donacions d’aliments i integració social de les persones que es troben en una situació de vida desfavorida.

L’empresa Nayar Systems, també vinculada a Espaitec, ha sigut guardonada en la categoria de creativitat empresarial i internacionalització. La firma està especialitzada en enginyeria de telecomunicacions i compta amb acords globals amb empreses líders en el seu sector que li permeten oferir serveis en més de 130 països.

Finalment, en la categoria d’innovació, els premis han reconegut l’associació Robotme, que té com a objectiu despertar el pensament computacional, la creativitat i l’aprenentatge en les àrees de ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques a través de xarrades, conferències, cursos i projectes en els quals la robòtica és la protagonista. L’associació està formada per docents altament qualificats i en el seu equip es troben tres membres de l’UJI: el professor i investigador óscar Belmonte, el llicenciat en Enginyeria Informàtica Pedro Segarra i la llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques Esther Ramo.

El jurat dels IX Premis COPE Castelló ha estat format per la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el delegat de la Fundació Dávalos-Fletcher, José Vicente Ramón; l’advocat Alfredo García-Petit; el responsable de Relacions Institucionals de BP, Juan Carlos Navarro, i el restaurador Lino Sanchis. En representació de COPE Castelló han format part del jurat el seu director, Josep Lázaro; la directora de Publicitat i Màrqueting, Nieves Millán, i Raúl Puchol, director i presentador del magazín provincial de COPE Castelló, qui ha actuat com a secretari.