Publicacions de la Universitat Jaume I presenta el llibre «La agenda secreta de María Campo Alange. Análisis de su legado en clave feminista» a València La presentació tindrà lloc el 26 de juny de 2019 a les 19 hores a la Biblioteca de la Dona

21/06/2019 | SCP

Inma Alcalá, autora de La agenda secreta de María Campo Alange. Análisis de su legado en clave feminista de la col·lecció Sendes de Publicacions de la Universitat Jaume I, presenta a València aquesta obra. L’acte de presentació tindrà lloc el 26 de juny de 2019 a les 19 hores a la Biblioteca de la Dona (Carrer Nàquera, 9, València).

La agenda secreta de María Campo Alange. Análisis de su legado en clave feminista tracta  el treball de María Campo Alange (Sevilla, 1902 – Madrid, 1986), escriptora autodidacta, crítica d’art, investigadora, feminista i preocupada per la situació social de les dones. Campo Alange va escriure el seu primer llibre, María Blanchard, per a donar a conèixer l’obra de la pintora, la qual cosa la va introduir en el món artístic i cultural. En l’obra La secreta guerra de los sexos (1948) aborda la situació de les dones des de diversos àmbits. El 1960 va crear el Seminari d’Estudis Sociològics sobre la Dona (SESM), un equip de treball multidisciplinari que va investigar per a poder realitzar canvis polítics i socials. María Campo Alange va efectuar investigacions des del camp de les ciències socials i també des de les humanitats. Les seues idees continuen vigents en el feminisme actual.

A l’acte de presentació del llibre assistiran, a més de l’autora, Marina Gilabert, secretaria general de Clásicas y Modernas. Asociación para la Igualdad de Género en la Cultura; Nieves Alberola, professora del Departament d’Estudis Anglesos i Filologia Anglesa de l’UJI; i Amparo Zacarés, professora associada de la Universitat Jaume I. Ambdues últimes són membres de l’Institut d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano de l’UJI.

Més informació del llibre