Més de dos mil estudiants inicien a l'UJI les proves d'accés a la universitat  La Jaume I dóna suport a 32 estudiants amb necessitats educatives especials en aquesta convocatòria

04/06/2019 | SCP

Més de dos mil estudiants de la província de Castelló han iniciat avui a l’UJI les proves d’accés a la universitat que es realitzen fins dijous 6 de juny a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. En aquesta convocatòria de juny s’han matriculat un total de 2.321 alumnes, dels quals 2.125 ho han fet en la fase obligatòria. Les proves han començat amb normalitat i amb el primer dels exàmens, el d’Història d’Espanya.

La prova inclou dues fases. D’una banda, la fase obligatòria, on l’estudiantat s’examina de les quatre assignatures troncals generals de segon curs de batxillerat cursades i una de les quatre assignatures troncals generals amb vinculació a la modalitat de batxillerat. La nota d’accés a la universitat (NAU) es calcula ponderant la nota d’aquesta fase obligatòria de les PAU (40%) i la nota mitjana del batxillerat (60%). La NAU serà la que permet accedir a la universitat als estudiants de batxillerat i té una validesa indefinida.

D’altra banda, l’estudiant pot presentar-se, en una fase voluntària, a un màxim de quatre assignatures troncals distintes de la troncal general amb vinculació amb la modalitat de batxillerat de la qual s’examina en la fase obligatòria, per a augmentar la seua qualificació d’admissió fins a un màxim de 14 punts.

En aquesta convocatòria de juny, la Universitat Jaume I dóna suport tècnic a 32 estudiants amb necessitats educatives especials i que han requerit les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Es tracta d’estudiantat amb discapacitat, dèficit visual, ansietat patològica, Asperger, dislèxia, trastorns de lectoescriptura i causes sobrevingudes com poden ser traumatismes o intervencions mèdiques. Les adaptacions són bàsicament l’ampliació de temps de resposta i utilització de materials de suport per a la realització de les proves, com ara ordinador i escriptura en pissarra per problema de manipulació i textos ampliats per problemes visuals. Cal recordar que l’UJI és pionera oferint des de 1992 aquest tipus de suport tècnic.