Estudiants d'Enginyeria Química de l'UJI visiten la Refineria BP Oil de Castelló

16/05/2019 | SCP

Un grup de 25 estudiants del Grau en Enginyeria Química de l'UJI ha pogut conèixer les instal·lacions de la Refineria BP Oil de Castelló. Aquesta visita forma part del programa d'activitats de la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de l'UJI per a l'any 2019 i té com a objectiu acostar la planta de Castelló als estudiants de les assignatures de l'àmbit petroquímic.

Durant la primera part de la visita, Celia Casagrande, cap de Qualitat i Medi Ambient de BP Oil España S.A.U. i membre de la Càtedra BP de l'UJI, ha explicat les activitats de BP a escala mundial i local, així com el paper de la refineria com a motor econòmic de la província de Castelló amb més de 400 empleats i més de 2.000 llocs indirectes.

En la seua xarrada, Celia Casagrande també ha destacat la seguretat i la política de «Zero accidents» com a premissa bàsica en la planta de Castelló, i ha exposat el doble repte que existeix actualment: fer front al creixement de demanda d'energia alhora que es redueixen les emissions. Per a això, BP treballa constantment per a minimitzar l'ús de recursos i en un sistema de producció més sostenible i eficient, a través de l'ús de biocombustibles, l'eficiència energètica o el control continu d'emissions, entre altres vies d'actuació.

Finalment, els assistents han realitzat un recorregut en bus per les instal·lacions en el qual han pogut veure les diferents zones i processos, així com alguns dels treballs que es desenvolupen en la refineria.

La refineria de BP a Castelló, en el seu compromís amb la formació i el desenvolupament professional de joves estudiants, acull contínuament alumnes procedents de diferents branques d'enginyeria, Administració d'Empreses, o Publicitat i Relacions Públiques, entre altres, perquè puguen realitzar les seues pràctiques extracurriculars en les seues instal·lacions. És també una de les possibles eixides professionals de molts d'aquests estudiants que accepten el repte de treballar en una empresa referent dins del sector petroquímic.

BP és una de les companyies energètiques més reconegudes en l'àmbit mundial, que desenvolupa les seues activitats en més de 78 països en cinc continents i proporcionant servei a milions de clients. És, a més, una empresa compromesa amb el desenvolupament sostenible, que aspira a ser un actor clau en la transició cap a una economia baixa en carboni a través de l'eficiència energètica, la investigació científica i el desenvolupament tecnològic.

Sobre la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial
La Càtedra sorgeix per l'interés de BP Oil España i la Universitat Jaume I de proporcionar mecanismes per a facilitar la investigació i la divulgació en l'àmbit del medi ambient industrial, així com acostar el món de l'ensenyament a la realitat de la indústria.
En aquest compromís amb el medi ambient, es vol contribuir al benestar amb accions destinades a disseminar el coneixement i a fomentar la consciència ambiental.

Web de la Càtedra