La rectora de l'UJI realitza una visita institucional a UBE Corporation Europe

15/05/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, Eva Alcón, acompanyada pel vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, ha realitzat una visita institucional a UBE Corporation Europe, a la seu de l'empresaal polígon industrial El Serrallo del Grau de Castelló, on ha sigut rebuda pel seu president, Bruno De Bièvre; per José Luis Fulleda, director de Recursos Humans; Raül Sangrós, director d'I+D; Pablo Cruz, responsable de Relacions Institucionals, i altres membres de l'empresa.

En la visita, l'empresa ha realitzat una exposició de la seua història i activitats des de la seua creació com Proquimed en 1968, quan es va establir l'únic centre de producció de caprolactama d'Espanya, i l'adquisició en 1994 per la multinacional japonesa UBE Industries. En l'actualitat, Ube Corporation Europe compta amb més de 450 empleats i el grup ha invertit més de 400 milions des de la seua arribada a Castelló. Entre les seues activitats inclouen la fabricació i comercialització de niló per a aplicacions d'enginyeria (envasos i embalatges d'aliments i components d'automoció) de fertilitzants, productes de química fina i altres materials per a la producció de polímers.

Posteriorment, s'ha realitzat una visita guiada a les instal·lacions de l'empresa, entre les quals hi ha el centre d'I+D, amb més de 2.000 metres quadrats, i s'han visitat diversos laboratoris i plantes de producció, on s'ha comprovat el desenvolupament d'aplicacions i la prestació de solucions tecnològiques que desenvolupa l'empresa en diversos camps i la producció de materials per a sectors tan diferents com l'alimentació, l'agricultura o l'automoció.

UBE  Corporation Europe col·labora estretament amb la Universitat Jaume I en diversos àmbits, com l'acolliment d'estudiants en pràctiques, molts dels quals s'incorporen posteriorment a l'empresa. S'han realitzat durant els últims anys projectes d'investigació conjunts en camps com la química, desenvolupament de materials, ètica empresarial, depuració d'aigües, etc. A més, l'empresa patrocina alguns projectes de l'UJI com les beques de mobilitat al Japó, el Màster en Eficiència Energètica o el concurs «El gust d'investigar», entre altres. Finalment, cal destacar que UBE Corporation Europe és entitat patrona de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa i és empresa vinculada a Espaitec, el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de l'UJI.