L’UJI, la Xarxa Vives i Escola Valenciana clausuren les Lligues de Debat amb el lliurament de guardons

14/05/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló, la Xarxa Vives d’Universitats i Escola Valenciana han clausurat divendres 10 de maig de 2019 les Lligues Debat del curs 2018-2019 amb un acte presidit per la rectora de la universitat pública castellonenca, Eva Alcón, la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, el secretari executiu de la Xarxa Vives, Ignasi Casadesús, la tècnica d’Escola Valenciana, Maria Nebot, i la coordinadora de la Lliga de Debat, Olga Carbó, en què s’han lliurat els diplomes participatius i els guardons als equips i oradors guanyadors, als formadors i als membres dels jurats.

La rectora, Eva Alcón, ha mostrat la seua satisfacció davant les persones de les diverses corporacions que han estat en el projecte de les Lligues. «És la mostra que, quan la gent ens unim des de les diverses institucions, es poden portar endavant els projectes», ha valorat la rectora.

Per la seua part, Olga Carbó ha fet un repàs al treball efectuat per dur endavant tant la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat com la Lliga de Debat Universitària. La coordinadora ha reconegut: «Participar en aquestes Lligues ha sigut un repte satisfactori en l’àmbit personal i també a l’hora de veure resultats». La coordinadora ha volgut agrair l’esforç i la dedicació del professorat que dóna suport i guia als participants de secundària i, en general, a les entitats que hi participen per fer possible les Lligues de Debat. Per finalitzar el discurs, Carbó ha volgut destacar que el factor fonamental que «uneix» les entitats que participen en les Lligues és el català, la llengua comuna a totes aquestes entitats.

Pel que fa a Ignasi Casadesús, ha destacat fonamentalment que allò que més es valora és la «formació des de les lligues locals» que es duen a terme en cada entitat per tal d'instruir bons oradors des dels inicis.

En la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per la Unitat de Suport Educatiu (USE) i Escola Valenciana, han participat 12 equips, integrats per 70 alumnes d’onze centres educatius de la província de Castelló. El guardó per a la millor oradora ha sigut per a Laura Beltrán Rodríguez de l’IES Alvaro Falomir d’Almassora; i el de millor equip per a l’IES Honori García de la Vall d’Uixó amb Josep Tur Rubio com a capità i integrat per Laura Recatalà Esteban, Lara Moliner Alarcón, Sandra Saura Cuenca, Xana Ardid Bas i Neus Beltrán Navarro.

En la fase local de la Lliga de Debat Universitària, on han participat cinc equips amb 18 integrants, el guardó a la millor oradora ha sigut per a Inés Garcelán Ayora, i el de millor equip per a Santi’s Team, amb Mar Polo Morellà com a capitana, i integrat per Florentina Cristina Nita, Imanol Igual Villalba, Sana Taybi, Rania Achouak Hafsi i Sergi Ortega Fernández.

També s’han lliurat diplomes participatius als formadors i formadores dels equips, a tots els participants i als jurats de les fases locals que han estat integrats per Patrici Calvo, Aina García, Embarka Hamoudi i Carles Crespo (Secundària i Batxillerat) i Elsa González, María Nebot, Rafael Vilar i Toni Vizcarro (Universitària).

A més de les jornades de debat, el projecte de la Lliga de Debat incloïa unes jornades formatives, organitzades en col·laboració amb la Federació Escola Valenciana, en què han participat prop de dues-centes persones que van conèixer recursos i tècniques d’emissió del discurs i d’argumentació per tal de construir un discurs públic convincent; i dues taules redones, una coordinada pel Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament i una altra pel programa UJI-Saludable.