Les universitats de Granada i València obtenen l'or masculí i femení en els Campionats d'Espanya Universitaris de Futbol

13/05/2019 | SCP

Els equips de la Universitat de Granada i la Universitat de València han aconseguit els trofeus de campions de futbol masculí i femení, respectivament, en els Campionats d'Espanya Universitaris celebrats a la Universitat Jaume I de Castelló, després de guanyar per 1-0 a la Universitat Ramon Llull de Barcelona i 2-4 a la Universitat Politècnica de Madrid.

Durant l'acte de lliurament de medalles i trofeus als quatre finalistes, la rectora de la universitat pública de Castelló, Eva Alcón, ha agraït i felicitat a tots els participants, així com als organitzadors, el Servei d'Esports de l'UJI. Alcón ha assegurat que aquest tipus de competicions esportives evidencien valors de col·laboració, treball en equip, superació i esforç, «tan importants en l'esport com en la vida professional o acadèmica».

La rectora ha estat acompanyada en l'acte pel cap de Promoció de l'Esport i l'Activitat Física de la Direcció General de l'Esport, Gildo Puchades; el regidor d'Educació i Esport de Castelló, Enric Porcar, i el responsable de Relacions Internacionals del Vila-real CF, Tino Traver.

Cal destacar l'enorme respecte i cordialitat que ha existit entre tots els equips que han disputat les finals. En cadascun dels lliuraments de medalles, els futbolistes han realitzat un passadís als seus rivals com a signe d'amistat i esportivitat. En el moment de lliurament de trofeus s'ha deslligat en cada equip l'eufòria i l'alegria, sense importar massa si les medalles eren d'or o de plata.

CRÒNICA DE LES FINALS

En final masculina, l'equip de la Universitat de Granada s'ha imposat amb un solitari gol de penal en el segon temps. El partit ha començat amb un domini clar per als andalusos, però a poc a poc la Universitat Ramon Llull ha entrat en el partit amb possessions més llargues i atacs perillosos. L'enfrontament ha continuat molt disputat i amb molta tensió fins que en el minut 75 una carrera per banda del capità granadí, superant el lateral rival, ha aconseguit provocar un penal. La pena màxima ha acabat en gol i des d'aquest moment els de Barcelona s'han vist obligats a atacar. El partit ha arribat al final amb aquest ajustat marcador i la Universitat de Granada s'ha proclamat campiona d'Espanya Universitària de futbol 11.

En la final femenina, la que enfrontava a la Universitat de València i a la Universitat Politècnica de Madrid, la primera a copejar als 2 minuts de joc va ser la madrilenya, arribant a col·locar-se amb 2 punts a favor. Malgrat aquest resultat, la UV era la que més joc aportava, però la pegada de les de Madrid va ser decisiva. Al final de la primera part la universitat valenciana ha aconseguit retallar distàncies a través d'un penal. En la segona part la superioritat de les estudiants valencianes va ser molt major i van aconseguir emportar-se la final amb un còmode 2 a 4 final.

D'altra banda, entre les dues finals s'ha disputat un triangular entre el Vila-real CF EDI, El Primer Toque CF EDI i la Fundació Síndrome de Down de Castelló. Aquesta associació ha tingut un paper molt rellevant en els Campionats d'Espanya Universitaris, ja que al llarg de totes les competicions ha col·laborat com a voluntària d'una forma excepcional.

Imágenes de la entrega de trofeos