La Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI celebra el Dia del Llibre amb un homenatge a l’escriptor i professor Santiago Posteguillo

16/05/2019 | SCP

La Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I ha celebrat el Dia del Llibre a l’aula magna Joan Francesc Mira aquest dimecres 15 de maig de 2019 amb un homenatge a Santiago Posteguillo, escriptor i professor del Departament d’Estudis Anglesos de l’UJI. A la presentació de l’acte han assistit Andreu Casero, degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, i Rosario Raro, escriptora i professora de Llengua Espanyola en el Departament de Filologia i Cultures Europees de l’UJI.

En primer lloc, Casero ha recordat que la celebració del Dia del Llibre a la Facultat s’ha portat a terme amb una instal·lació d’un punt d’intercanvi de llibres i amb l’homenatge a Santiago Posteguillo. També ha volgut posar en relleu que l’acte ha sigut una mena de «reconeixement per tal que es visibilitze el camp de les ciències humanes i socials» davant la comunitat universitària i els assistents presents.

Rosario Raro, per la seua part, ha dedicat l’acte per fer un recopilatori d’agraïments cap a Posteguillo per part dels companys de professió de l’escriptor. A més a més, ha recordat tots els premis atorgats a l’escriptor al llarg de la seua carrera professional.

D’altra banda, Posteguillo ha dedicat l’homenatge per compartir amb el públic assistent anècdotes de la seua carrera com a escriptor i ha afegit: «A pesar dels premis, dels reconeixements i de l’escriptura, aquests 26 anys en la Universitat Jaume I han suposat una oportunitat per a intentar que els joves no s’acomoden i siguen crítics amb el món que els envolta». D’aquesta manera ha volgut agrair la seua carrera com a docent i ha reivindicat «una comunitat universitària transversal, sense pressions externes i independent».

Per últim, s’han sortejat exemplars del seu llibre i l’autor ha estat a disposició dels assistents per signar les seues obres.

Santiago Posteguillo ha estat guardonat recentment amb el prestigiós Premi Planeta de l’any 2018. La novel·la guanyadora del guardó, Yo, Julia, narra la història de Julia Domna, personatge històric de l’antiga Roma que aconseguí el títol d’augusta i fou una persona influent en la gestió de l’Imperi. Aquesta novel·la i la seua protagonista destaquen per la influència d’una dona en una època en la qual els homes tenien el control absolut i elles es limitaven a ser simples acompanyants.

Fotografies