La Universitat Jaume I dedica el cicle «Ciclorama» a l’actor Carles Pons

15/05/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha preparat, com a tancament de les activitats de l’Aula de Teatre Carles Pons, una nova edició de «Ciclorama», que enguany estarà dedicada a l’actor Carles Pons, qui haguera complit en 2019 seixanta-quatre anys. Tot i que ja fa vint anys que no està entre nosaltres, el seu record es manté viu a les aules i en l’àmbit teatral. Les representacions s’iniciaran a les 20 h al Paranimf amb entrada lliure fins a completar l’aforament.

La programació s’obri divendres 10 de maig amb l’obra Puja’t al carro, dirigida per Regina Prades, una obra que fa un repàs en to de comèdia de la història del teatre, interpretada per l’alumnat del curs d’iniciació al teatre. La readaptació d’un clàssic universal, on l’heroïna encarna el mite de l’individu que s’enfronta a la societat, Surt el sol a Tebes, del taller d’escenes, serà representada divendres 17 de maig sota la direcció de Joan Comes.

Una altra obra de Carles Pons, Parelles de fet, de fet parelles, és l’obra elegida per l’alumnat del curs d’interpretació teatral, que representarà la peça dirigida per Cesca Salazar, divendres 24 de maig.  En el camp de la dansa, l’alumnat dels tallers d’aquesta disciplina, dirigits per Pepa Cases, interpretaran divendres 31 de maig, l’espectacle Balle, mires, sentim, on es mesclen diferents estils.

Per a completar les exhibicions de teatre i dansa, es presentarà dilluns 27 de maig a les 19 hores en el Menador el llibre publicat per Alain Vigneau Clown Esencial. El arte de reírse de sí mismo. Actor, clown i pedagog, Vigneau és fundador i director de la companyia de teatre La Stravagante, professor de Drama i Clown en el Màster d’Art-teràpia de Puebla de los Ángeles (Mèxic), i col·laborador de diversos centres de desenvolupament personal i artístic a Europa i Amèrica Llatina.