La catedràtica de l’UJI María Luisa Burguera ha presentat el llibre «Cartas de la princesa de los Ursinos. La dama que forjó un reino» editat per l’Institut Feminista i l’Editorial ACEN

16/04/2019 | SCP

La catedràtica de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada de la Universitat Jaume I, María Luisa Burguera Nadal, ha presentat la seua última publicació «Cartas de la princesa de los Ursinos. La dama que forjó un reino», editat per l’Institut Interuniversitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano de l’UJI i l’Editorial ACEN a la Llibreria Argot de Castelló.

L’acte ha comptat amb la participació de la vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat, Pilar Safont, la secretaria de l’IF i professora del Departament de Traducció i Comunicació Dora Sales; Carmen Belenguer i l’autora. La vicerectora ha destacat «el treball historiogràfic des d’una perspectiva feminista» que hi ha darrere de la publicació i ha agraït a la professora Burguera el seu treball «amb un llibre que fa justícia amb una dona decisiva per a una etapa de la història d’Espanya molt determinant de l’actual».

La publicació recull una selecció de cartes dirigides per la princesa dels Ursins a diverses personalitats de l'època. Les cartes han sigut seleccionades de les que va escriure a partir de la relació que va mantenir la princesa dels Ursins amb Espanya i en virtut de la seua especial rellevància, i apareixen per primera vegada en castellà.

Dona excepcional, de gran influència en la cort de Lluís XIV de França, Marianne de la Trémoille, coneguda com la princesa dels Ursins, va exercir un paper decisiu durant el regnat de Felip V i per tant en la història d'Espanya. El món de la princesa dels Ursins no va ser un món fet a la seua mida, sinó un univers d'adversitats en el qual, amb els mitjans que posseïa, la seua intel·ligència, la seua astúcia i el seu indubtable encant, va saber arribar als cims més alts i manejar l'alta política.