El seminari organitzat per la Càtedra BP destaca el desconeixement dels consumidors i la reticència de les indústries com alguns dels reptes de l’ecoetiquetatge El seminari ha comptat amb la participació de Javier Sanfélix, expert tècnic en la Unitat d'Economia Circular i Lideratge Industrial del Joint Research Centre (JRC) de Sevilla

09/04/2019 | SCP

El seminari «Investigació científica per al suport de polítiques ambientals de la Unió Europea», organitzat per OFITEC i la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de l'UJI, ha exposat el paper del JRC en l'etiquetatge ecològic de productes dins de la Unió Europea i en la implantació de polítiques com EU Ecolabel, Compra Pública Verda, Ecodisseny i l'Etiqueta Energètica, per a la qual cosa s'ha posat com a exemple l’ecoetiquetatge de revestiments rígids ceràmics.

Partint de l'etiquetatge energètic, i tal com ha explicat Javier Sanfélix, alguns productes ja estan aconseguint uns nivells alts d'eficiència, pel que cal dirigir el focus també cap a la sostenibilitat dels materials.

Així mateix, aquest pas cap a l'economia circular planteja nous reptes, entre els quals destaca el desenvolupament de criteris que permeten mesurar la durabilitat, la reparabilitat, la reutilització o la reciclabilitat dels productes. «Un dels objectius és que el consumidor sàpiga si un producte que adquirirà és durador o fàcilment reparable», ha destacat el ponent.

Com a conclusions, tant Sanfélix com alguns dels assistents han coincidit en el desconeixement d'aquest tipus d'etiquetes per part dels consumidors finals i la reticència de les indústries a adoptar alguns d'aquests criteris.

Aquest seminari, organitzat per la recentment creada Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de l'UJI, i celebrat en les instal·lacions de la Universitat Jaume I, ha reunit més d'una trentena d'assistents entre alumnat, professorat i personal investigador del centre.

Javier Sanfélix és enginyer químic per l'UJI i doctor en Ciències de l'Enginyeria per la Universitat Lliure de Brussel·les. Actualment treballa com a expert tècnic en la unitat d'Economia Circular i Lideratge Industrial del Joint Research Centre (JRC) a Sevilla.

Sobre la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial

La Càtedra sorgeix per l’interès de BP Oil España i la Universitat Jaume I a proporcionar mecanismes per a facilitar la investigació i la divulgació en l'àmbit del medi ambient industrial.

En el compromís amb el medi ambient, es vol contribuir al benestar amb accions destinades a disseminar el coneixement i a fomentar la consciència ambiental.

Fotografies