Eva Alcón: «Tenim l’obligació de promoure la ciència per fer que la recerca dels laboratoris arribe a tota la societat i a tots els nivells educatius» L’UJI reuneix més de 3.000 alumnes de centres educatius de la província en la cinquena edició de Firujiciència

12/04/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha inaugurat la cinquena edició de Firujiciència que s’ha celebrat al pavelló poliesportiu del campus amb la participació de més de 3.000 alumnes de centres educatius de la província de Castelló.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha inaugurat la cinquena edició de Firujiciència que s’ha celebrat al Pavelló Poliesportiu del campus amb la participació de més de 3.000 alumnes de centres educatius de la província de Castelló. Durant la seua intervenció, Alcón ha destacat la importància d’aquest tipus d’iniciatives per desenvolupar la promoció de la ciència en l’àmbit educatiu. «Tenim l’obligació de promoure la ciència per fer que la recerca dels laboratoris arribe a tota la societat i a tots els nivells educatius», ha afegit.

Per la seua part, el coordinador del Comité Científic i Organitzador de Firujiciència 2019, Enric Ramiro, ha destacat la participació per primera vegada de xiquets i xiquetes d’educació infantil en l’exposició de tallers en Firujiciència. També hi han participat per primera vegada quatre tallers d'alumnat del Màster Universitari en Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Igualment, la Universitat per a Majors ha fet difusió de l’esdeveniment en la seua revista. «D’aquesta manera, Firujiciència abasta persones des de tres anys fins a universitaris», ha apuntat Ramiro.

El responsable del projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana de l’UJI, Lluís Martínez, ha ressaltat que a través d’iniciatives divulgatives com aquesta s’arribarà a construir una societat amb «més coneixement, més lliure i, per tant, més democràtica». A l’acte inaugural també han assistit Enric Porcar, regidor d’Educació i Esport de l’Ajuntament de Castelló, i Robert Roig, director territorial d’Educació, Cultura, Investigació i Esport. Firujiciència 2019 ha comptat amb el suport dels vicerectorats d’Investigació i Transferència i Estudiantat i Compromís Social, l’empresa BP i els quatre centres universitaris (ESTCE, FCHS, FCJE i FCS), els dos departaments d’Educació, la Unitat de Suport Educatiu de l’UJI, el CEFIRE de Castelló i l’Ajuntament de Castelló de la Plana.

En aquesta ocasió, s’han inscrit més de 500 talleristes, a més de l’alumnat de l’UJI. En aquesta edició hi ha 75 tallers, set més que en l’anterior, que han realitzat demostracions i experiments relacionats amb disciplines com la química, la física, les matemàtiques, la biologia, l’enginyeria, el medi ambient o els recursos energètics.

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn | Instagram