La Facultat de Ciències de la Salut acull un curs sobre diversitat afectivosexual

12/03/2019 | SCP

Salusex-Unisexsida, en col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, ha organitzat un curs dirigit a orientadors i orientadores educatius sobre diversitat afectivosexual. El curs impartit per Rafael Ballester, director de Salusex, tenia com a objectiu conscienciar i sensibilitzar els orientadors i orientadores sobre la realitat que suposa la diversitat afectivosexual als centres educatius i com abordar-la. A la inauguració han assistit M. Josep Palmer, cap d'Educació de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esports de Castelló; Lluis Adell, inspector coordinador, i Carles Franch, tècnic, de la Unitat d'Atenció i Intervenció (UAI) del pla PREVI a Castelló.

Els xiquets, xiquetes i adolescents que manifesten una orientació, identitat sexual o expressió de gènere diferent de la majoritària pateixen tot tipus de rebuig, assetjament o agressions verbals o físiques, el que els col·loca en una situació de vulnerabilitat que els aboca a un gran malestar emocional i fins i tot de vegades al suïcidi. Encara que aquesta diversitat afectivosexual suposa una riquesa, molts docents no saben com actuar davant la seua expressió i els casos de bullying, per la qual cosa resulta necessari donar-los una formació adequada que es faça extensiva a tot el professorat. És responsabilitat de tots i cadascun dels ciutadans evitar qualsevol tipus de discriminació com la que es deriva de la LGTBfòbia, però els i les docents poden jugar un protagonisme especial pel seu paper crucial en la societat.

Salusex col·labora amb el Vicerectorat d'Igualtat i Política Lingüística i la Unitat d'Igualtat en el programa d'accions per a la diversitat afectivosexual i de gènere en l'UJI, no solament donant formació a PDI, PAS i estudiants sobre el tema, sinó també atenent qualsevol persona de la comunitat universitària que patisca els efectes de la LGTBfòbia.

Imatges del curs