L'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya signa un conveni amb RNE

20/03/2019 | SCP

L'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya (ARU), de la qual forma part l'emissora de la Universitat Jaume I, Vox UJI Ràdio, i RNE han signat aquest dimecres un conveni de col·laboració pel qual ambdues institucions conjuminen esforços per a promoure la presència de la universitat espanyola en l'emissora pública amb la difusió de programes radiofònics produïts per les ràdios universitàries i integrar l'associació de ràdios universitàries en iniciatives formatives que puguen ser d'interès per a totes dues parts: cursos, congressos, seminaris, simposis, etc.

Mitjançant aquest acord, RNE reforça el seu compromís de servei públic col·laborant en la difusió de les activitats de les universitats espanyoles, a través de Ràdio Exterior d'Espanya, el canal Internacional de RNE. El conveni ha sigut subscrit per la directora de Ràdio Nacional d'Espanya, Paloma Zuriaga, i el president de l'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya, Daniel Martín Pena. A més, han estat presents Isabel Baeza i Carmen Revillo, membres del Consell Directiu d’ARU, així com el Director de Ràdio Exterior d'Espanya, Antonio Buitrago.

El president d’ARU ha destacat que aquest conveni «és un privilegi per a ARU perquè posa en valor a les emissores universitàries i els continguts que s'hi elaboren».

L'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya
ARU és una associació sense ànim de lucre que integra una trentena d'emissores radiofòniques universitàries que emeten des d'universitats espanyoles, públiques i privades, i que han signat el Conveni Interuniversitari de Ràdios Universitàries. El seu president, Daniel Martín Pena, és alhora president de Ràdio Internacional Universitària (RIU, Xarxa de Xarxes), entitat que engloba més de 300 ràdios universitàries de 17 països del context iberoamericà, i que coprodueixen continguts com el magazine Somos RIU.