Alcón insta a avançar en la investigació ceràmica en la seua visita a les noves dependències de l'ITC a Almassora

26/02/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha acompanyat avui el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en la seua visita a les noves instal·lacions de l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) a Almassora, i en la qual han participat també l'alcaldessa de la localitat, Mercedes Galí; el president d'AICE-ITC, José Castellano, i altres membres del Consell Rector de l'Associació d'Investigació de les Indústries Ceràmiques (AICE) que, sota conveni amb l'UJI, integren l'ITC. La rectora s'ha felicitat pels nous espais addicionals dels quals disposa l'ITC per a la realització de les seues activitats i ha animat el sector a avançar en la investigació per fer front als nous reptes i desafiaments que té per davant, entre els quals ha destacat l'escassetat energètica, les emissions, o la quarta revolució industrial, entre d'altres. «Els sectors industrials necessiten una renovació contínua i, per això, és fonamental, ara més que mai, estrènyer la col·laboració entre la Universitat Jaume I i l'AICE, per continuar sent un referent mundial en la formació i la innovació del sector ceràmic», ha assegurat.

El president d'AICE-ITC, José Castellano, ha posat de manifest l'agraïment a la Generalitat Valenciana pel seu suport a aquest nou impuls a la investigació. Per la seua banda, l'alcaldessa d'Almassora, Merche Galí, s'ha mostrat visiblement satisfeta de veure créixer el polígon, obrint pas a la industrialització i al desenvolupament del municipi, manifestant també la importància que té per a Almassora la presència d'un centre investigador com l'ITC, que ve a ocupar una edificació a la qual la corporació desitjava donar vida després d'haver-hi estat molt temps sense ús.

Finalment, el president de la Generalitat Valenciana ha expressat la seua clara i ferma voluntat d'estar completament al costat de la indústria ceràmica treballant en tot moment per impulsar el seu desenvolupament, creixement i posicionament, duent a terme per a això les iniciatives i accions que siguen necessàries a fi que l'ITC continue ampliant les seues accions d'R+D+i, sempre amb suport del sector ceràmic.

Les instal·lacions estan en plena activitat, amb 40 professionals dedicats a la investigació ceràmica amb la finalitat de donar suport al sector ceràmic en el seu creixement i millora de posicionament als mercats. L'ampliació de les activitats de l'ITC a Almassora se centra en l'impuls a l'adopció de l'Estratègia 4.0 per a la indústria ceràmica, la innovació en Processos Industrials, Producte i Construcció, així com en la tasca de l'Àrea de l'Hàbitat i Ceràmica per a l'Arquitectura.

A més han acudit nombrosos representants de l'administració pública valenciana, amb representació de la Direcció General d'Indústria i Energia, de la Comissió d'Indústria en les Corts Valencianes, la Conselleria d'Economia, l'IVACE i altres institucions vinculades l'ITC. També han acudit representants de QUALICER, CEVISAMA, ASCER, ANFFECC, ASEBEC, ATC i altres empreses i institucions vinculades com l'Autoritat Portuària, la Cambra de comerç, REDIT, el CEEI, o la SECV, entre molts altres organismes.

Gran part de l'equipament instal·lat a la seu d'Almassora s'ha finançat amb fons procedents d'ajudes de la Generalitat Valenciana a través de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.