Prop de 300 professionals aprenen sobre orientació al consum en la II Jornada Vigilancer

25/02/2019 | SCP

La segona edició de Vigilancer, eina d'intel·ligència competitiva impulsada per la Diputació de Castelló i desenvolupada per l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) ha experimentat una gran acollida, amb la participació de prop de 300 persones, un centenar més que en l'edició anterior, entre elles, professionals de les empreses ceràmiques a més de membres de la comunitat universitària de l'UJI, interessats en la temàtica abordada i en la qualitat dels qui han intervingut al llarg de tot el matí al Paranimf de l'UJI.

Aquesta iniciativa ha comptat amb la presència del vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis, el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner i el president d'AICE-ITC, José Castellano, els qui han intervingut en l'acte d'obertura, per a passar la paraula a Vicente Lázaro, responsable de la Unitat d'Intel·ligència Competitiva de l’ITC i corresponsable de Vigilancer, qui ha introduït la jornada, explicant les característiques i objectius d'aquest projecte posat en marxa, amb la col·laboració de la Diputació de Castelló amb l'objectiu de donar suport al sector ceràmic en el seu creixement i desenvolupat per l’ITC des de l'any 2013.

Aquesta activitat ha comptat amb la intervenció de figures àmpliament reconegudes com la directora de Màrqueting d'IKEA España, Laura Durán, qui ha introduït les emocions a l'hora d'establir una complicitat amb els qui consumeixen els productes; l'experta en xarxes socials Billie Sastre, qui ha explicat com aprofitar el poder de les xarxes per a fidelitzar el client i aconseguir més vendes; la directora comercial de Doubletrade, Marta Suso, que ha oferit eines per a conèixer el prescriptor; el president i soci de Roca Salvatella, Genís Roca, qui ha abordat els clients en dades de ciutadans en temps de xarxes, i la responsable de l'Observatori de Mercat de l’ITC, Sabrina Veral, que ha desglossat informació sobre el consumidor a Espanya en 2018.

La II Jornada Vigilancer ha analitzat en profunditat les necessitats de consum i els avantatges de l'orientació de les estratègies de mercat de les empreses cap als consumidors finals.

Sobre Vigilancer

Vigilancer és un sistema pioner de vigilància competitiva en l'àmbit ceràmic que ha desenvolupat un sistema de cerca d'informació en mitjans i fonts en línia, per la qual cosa és capaç d'accedir a una exhaustiva quantitat d'informació privilegiada.
Naix de la col·laboració entre la Diputació Provincial de Castelló i l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) per a oferir al teixit industrial tauleller de Castelló una eina estratègica que li permeta avançar-se als canvis que afecten el sector ceràmic i prendre posicions d'avantatge competitiu en el mercat mundial.

El projecte Vigilancer s'incorpora com un sistema de vigilància competitiva i difusió de la informació clau per al sector ceràmic, integrat en l'Observatori Ceràmic que ITC desenvolupa i que engloba l'Observatori Tecnològic, l'Observatori de Mercat i el de les Tendències de l'Hàbitat.

www.vigilancer.es

Més informació sobre Observatori de Mercat ITC i blog:

Informació i imatges proporcionades per l'ITC