El Laboratori de Robòtica Intel·ligent de l'UJI rep el Premi Nacional de Tecnologia Segle XXI 2019 en la categoria de Robòtica

26/02/2019 | SCP

El Laboratori de Robòtica Intel·ligent de la Universitat Jaume I de Castelló (Robinlab-UJI) ha rebut el Premi Nacional de Tecnologia Segle XXI 2019 en la categoria de Robòtica atorgat per El Suplemento. El guardó ha estat recollit pel professor Ángel del Pobil, director d'aquesta infraestructura investigadora, durant l'acte de lliurament de distincions celebrat a Madrid per a reconèixer públicament la tasca que realitzen les persones que treballen amb i per a les noves tecnologies.

El Robinlab-UJI es va crear en desembre de 1991, només dos mesos després de la creació de la Universitat Jaume I. Agrupa les persones que pertanyen al Departament de Ciències de la Computació i comparteixen un interès comú. La seua missió és realitzar recerques sobre els aspectes cognitius de la robòtica, o intel·ligència robòtica, entesa com a intel·ligència encarnada en sistemes robòtics que es comporten en el món real.

L'equip té una llarga experiència en moltes àrees rellevants de la robòtica, com un raonament espacial i planificació de moviment, modelatge del coneixement, aprenentatge actiu des de la percepció i experiència en manipulació i agafada. El laboratori va ser un dels membres fundadors d’EURON, la xarxa d'excel·lència europea de robòtica, i és conegut a Europa per organitzar escoles d'estiu de robòtica des de 2001. També ha participat en dues ocasions en el desafiament d'Amazon Picking Challenge.

Web del Laboratori de Robòtica Intel·ligent: http://robinlab.uji.es/