La Llotja del Cànem acull la presentació dels dos últims llibres del professor de la Universitat de València Antoni Ferrando

21/02/2019 | SCP

La Llotja del Cànem de Castelló va acollir el passat 19 de febrer de 2019 la presentació dels dos últims llibres del professor de la Universitat de València, Antoni Ferrando. Es tracta de les obres: Aportacions a l'estudi del català literari medieval, editada per Publicacions de la Universitat Jaume I; i Fabra, Moll i Sanchis Guarner, de Publicacions de la Universitat de València. Amb l'autor, van participar en la presentació Vicent Pitarch, membre de l'Institut d’Estudis Catalans; Lluís Gimeno, per la Fundació Germà Colón-Universitat Jaume I i Maite Simón, editora de PUV.

Aportacions a l'estudi del català literari medieval vol ser un reconeixement a Germà Colón pel seu impagable i exemplar aportació a l'estudi de la llengua dels nostres escriptors medievals.

D’altra banda, Fabra, Moll i Sanchis Guarner, reuneix en aquest volum tres noms indissociables en la història de la llengua catalana del segle XX, sense els quals resultaria difícil explicar per què el català ha recuperat la seua condició com a llengua de cultura plena.

Antoni Ferrando Francés és catedràtic emèrit de la Universitat de València –on va dirigir el Departament de Filologia Catalana i l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (IIFV)– i membre de l'Institut d’Estudis Catalans (IEC), del IIFV i de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL).