11/02/2019 | SCP

Al voltant de 700 estudiants i estudiantes de diferents instituts d'educació secundària de Castelló i província han participat en el VIII Memorial Enrique Beltrán de centres de secundària que s'ha celebrat per cinquena vegada al circuit de camp a través del campus del Riu Sec de la Universitat Jaume I de Castelló.

La jornada ha començat a les deu del matí amb una cursa de promoció i a continuació s’han disputat les curses d'ESO i batxillerat, primer en categoria femenina i després en masculina. L’esdeveniment esportiu ha finalitzat amb el lliurament de premis amb l’assistència de la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón; la vídua d’Enrique Beltrán, Amparo Badenes; el regidor de Cultura i Esports de l’Ajuntament de Castelló, Enric Porcar; la cap del Servei Territorial d’Educació i Política Lingüística de Castelló, M. Josep Palmer, i el cap del Servei d’Esports de l’UJI, Carlos Hernando.

Per equips, la classificació ha quedat encapçalada per l’IES Francesc Ribalta, seguit de l’IES Broch i Llop, l’IES Bovalar, l’IES Peris i Segarra, l’IES Penyagolosa i l’IES Politècnic. Tots ells han rebut un xec per a material esportiu d’entre 300 i 50 euros, segons la classificació aconseguida.

A títol individual, les guanyadores en categoria femenina de Batxillerat han sigut Nara Elipe de l’IES Bovalar i Andrea Álvarez i Laia Mateu de l’IES Francesc Ribalta. En Batxillerat masculí, els guanyadors han sigut Jordi Branchadell de l’IES Penyagolosa, i en segon i tercer lloc Sergi Gonzálvez i Marc Albiol de l’IES Peris i Segarra, respectivament.

En la categoria d’ESO femenina, els tres primers llocs han sigut per a Ana Navarro, Anne González i Mar Calvo de Penyeta Roja, mentre que en categoria masculina els primers classificats han sigut Alex Saura i Diego Zaera de Penyeta Roja, en primer i segona posició; i Andreu Madrigal de l’IES Broch i Llop en tercer lloc.

Durant l’entrega de premis, la rectora, Eva Alcón, ha destacat que l’UJI «és conscient que no només formem professionals, sinó sobretot persones, ciutadans i ciutadanes, i dins d’aquesta formació integral l’activitat física és fonamental». Per això, ha agraït especialment la participació dels centres de secundària que s’han desplaçat al campus, perquè «volem que eixe concepte de vida saludable s’estenga a tota la societat de Castelló».

«Però l’UJI vol anar més lluny i amb eixa vocació de superació que caracteritza els bons esportistes, volem que la nostra aposta per l’esport es concrete en una oferta formativa d’un nou grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport», ha afegit la rectora. Una titulació que s’espera s’implante el pròxim curs acadèmic si es compta amb les condicions financeres adequades per part de la Generalitat Valenciana, perquè «són tants i tan importants els valors que promou l’esport que cal reivindicar-los per a la societat que volem construir per al futur», ha conclòs.

Aquest memorial s'origina com a homenatge pòstum al treball realitzat pel professor Enrique Beltrán, com un dels majors impulsors de l'esport a la ciutat de Castelló.

Totes les fotografies (Flickr Servei d'Esports)