L'empresa emergent d'Espaitec Cloudappi rep un accèssit en els I Premis de la Xarxa de Parcs Científics Valencians

16/12/2019 | SCP

Per primera vegada la Xarxa de Parcs Científics Valencians (rePCV) convoca aquests premis per a reconèixer l'evolució i consolidació de les empreses creades i desenvolupades amb el suport dels cinc parcs científics valencians i impulsar i enfortir les relacionis universitat-empresa. L'acte de lliurament de premis ha tingut lloc aquest dilluns 16 de desembre  a València i ha estat presidit per la directora de l'IVACE, Júlia Company Sanus i el president de la rePCV, Salvador Coll Arnau.

Amb aquesta convocatòria de premis es pretén reconèixer públicament i a títol honorífic l'esforç de les empreses de l'àmbit dels parcs científics valencians. Així aquesta I edició de premis rePCV persegueix contribuir al desenvolupament i a la consolidació de les empreses creades i desenvolupades amb el suport dels cinc parcs científics valencians; donar suport i potenciar l'esperit emprenedor en l'àmbit dels cinc parcs científics valencians; i impulsar i enfortir les relacionis universitat-empresa.

En aquesta primera convocatòria han obtingut especial diferenciació tres empreses premiades pels seus mèrits en recerca, desenvolupament i innovació, de les 22 empreses que van presentar la seua candidatura per a optar als premis. S'han premiat set iniciatives emprenedores i empresarials atenent el seu creixement, caràcter innovador, estratègia empresarial i aportació a l'entorn. Cada empresa ha estat avaluada per directius dels cinc parcs científics vinculades a les universitats públiques valencianes seguint criteris d'innovació, recerca i potencial de desenvolupament tecnològic i internacional.

Pel seu creixement constant des que iniciés la seua activitat en 2016, la seua capacitat per a transformar a les empreses a través de les APIs, la seua aposta per la innovació contínua i una gestió de recursos humans on prevalen polítiques que afavoreixen el creixement personal i professional, l'empresa Cloudappi instal·lada en Espaitec ha rebut un accèssit en la categoria start-up. El guardó en aquesta categoria ha estat per a Bioithas SL del Parc Científic d'Alacant i un altre accèssit ha estat per a Homyspace Business Housing SL de la Ciutat Politècnica de la Innovació.

En la categoria spin-off el premi ha estat per a Das Photonics SL de la Ciutat Politècnica de la Innovació i dos accèssits, un per a Glen Biotech SL i un altre per a Nouss Intelligence SL, totes dues empreses situades al Parc Científic d'Alacant. Respecte a la categoria Col·laboració Empresa–Universitat s'atorga un únic premi a Innceinnmat SL del Parc Científioc de la Universitat de València.

El jurat ha estat integrat per Salvador Coll de la Ciutat Politècnica de la Innovació enn Universitat Politècnica de València (CPI UPV); Fernando Zárraga del Parc Científic de la Universitat de València (PCUV); Juan Antonio Bertolín d'Espaitec, el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec - UJI); Olga Francés del Parc Científic d'Alacant de la Universitat d'Alacant (PCA - UA) i Sergio Román del Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández d'Elx (PC UMH).