La Galeria Octubre de l’UJI obri una nova etapa amb una mostra centrada en el diàleg entre pintura i disseny industrial

17/12/2019 | SCP

•  inauguracio-analogies _S9B3058_IN

FOTO: Damián LLorens

La Galeria Octubre de la Universitat Jaume I obri una nova etapa expositiva amb la mostra «Analogies. Art i Disseny», una exposició que posa en diàleg peces pictòriques amb peces de disseny industrial de diferents autors i autores.

La inauguració de l’exposició ha sigut a càrrec de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro; i els comissaris de l’exposició i professors del departament d’Història, Geografia i Art, Pablo González Tornel i Juncal Caballero.

La rectora de l’UJI ha destacat que «la cultura és el tercer pilar de la Universitat, junt amb la investigació i la docència, uns elements claus per a la transformació social». Així mateix, ha assenyalat que aquesta nova etapa de la Galeria, que estarà coordinada per Pablo González Tornel i Juncal Caballero, és sinònim «d’il·lusió i reptes però també de molt esforç i temps de dedicació». En aquest sentit, ha agraït el treball realitzat pels anteriors responsables de la Galeria, Rosalia Torrent i Víctor Mínguez.

Per la seua part, Pablo González ha explicat que «la idea és que hi haja de manera periòdica dues exposicions temporals de qualitat. Tenim el ferm convenciment que la cultura és un element fonamental de la Universitat i si aquesta no és capaç de crear i difondre cultura no és completa».

Finalment, Juncal Caballero ha realitzat un recorregut per les obres de l’exposició explicant de quina manera encaixen les obres ja siga pels materials, color o la quotidianitat de les peces.

La mostra «Analogies. Art i Disseny» s’estructura en parelles d'obres artístiques que dialoguen per a obrir un espai a la reflexió sobre l'art i el disseny. Cal destacar que el Museu d'Art Contemporani Vicent Aguilera i Cerni de Vilafamés i les empreses Escofet, Driade i Vitra han prestat les obres que fan possible aquesta reflexió artística.

L’exposició es pot visitar fins al 14 de febrer de 2020 de dilluns a divendres en horari de 10.30 a 13.30 hores i de 17 a 20.30 hores.