El catedràtic Ferran Camas advoca per una política europea que afavorisca la immigració qualificada i també la no qualificada

13/12/2019 | SCP

•  immigracio-laboral Inmigracion_Laboral_19DLL61_in

FOTO: Damián Llorens

El catedràtic de Dret del Treball i la Seguretat Social de la Universitat de Girona, Ferran Camas Roda, ha assegurat que «és necessària una política europea comuna en matèria d’immigració» que afavorisca la migració de personal treballador qualificat com el no qualificat, i el compliment del Pacte Mundial per a una Migració Segura, Ordenada i Regular signat en el marc de les Nacions Unides fa un any.

El professor ha iniciat la seua intervenció en la jornada «Qüestions actuals en matèria d’immigració laboral a Espanya» coordinada per la professora de Dret del Treball i de la Seguretat Social de l’UJI, Margarita Miñarro, amb el suport de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, oferint una sèrie de dades sobre immigració, com que el 3,5% de la població mundial està migrant; que dues terceres parts són persones que ho fan per motius laborals o que la major part d’elles provenen de La Índia; Xina, Àsia, Mèxic i Rússia.

En contra d’una idea generalitzada en el nostre país, Espanya no està entre els països comunitaris que més immigració extracomunitària reben i la major part de la immigració que arriba és comunitària (Romania, Regne Unit i Itàlia). El que sí que s’ha observat és un augment en el nombre de persones migrants de països llatinoamericans, en concret de Veneçuela, Hondures i Colòmbia i el 66% del 9% dels immigrants que resideixen a Espanya ho fan a Madrid, Barcelona, Comunitat Valenciana i Andalusia.

Camas ha explicat que actualment la Unió Europea disposa de dues directives reguladores d’immigració laboral, però que només fan referència a personal qualificat. El catedràtic s’ha mostrat partidari d’obrir l’entrada a personal no qualificat «estudiant la situació del mercat laboral de cada país» i d’abordar la immigració mundial «d’una forma multilateral, que respecte la sobirania dels països en un marc de cooperació internacional i respectant la dignitat de les persones migrants».

Imatges de la jornada: https://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2019/12/jornada-inmigracion-laboral/