13/12/2019 | SCP

La Llotja del Cànem acull fins a l’11 de gener de 2020 l’exposició fotogràfica «La Terreta & Hooked on their mobiles», treballs de Sergi Villanueva amb què l’estudiant de l’UJI va guanyar el Sony World Photography Awards 2019 en categoria universitària.

En la sèrie La Terreta, Sergi Villanueva presenta una evocadora representació de la seua terra natal i captura la quotidianitat de la vida al voltant dels tarongers amb el sentiment de pertinença i descrivint l’orgull que sent per la terra a la qual pertany.

Hooked on their mobiles (enganxats al mòbil) és la sèrie fotogràfica que va realitzar Villanueva per al primer repte dels Sony World Photography Awards, en la qual mostra i critica la major dependència de la societat actual dels dispositius electrònics. Les llums i les ombres són el pilar d’aquesta sèrie de retrats que fa reflexionar sobre com ha canviat la nostra relació i interacció amb els altres i com s’ha imposat en el nostre dia a dia la tecnologia.

El fotògraf Sergi Villanueva Miñana va nàixer el 1993 a Gandia (València). Va iniciar els estudis relacionats amb el món audiovisual en l’IES Veles e Vents del Grau de Gandia, on va cursar el cicle de grau mitjà de Laboratori d’Imatge, que estudia el maneig i les tècniques de la fotografia analògica. Posteriorment, per a ampliar els seus coneixements en aquest camp, va cursar el cicle de grau superior en Il·luminació, Captació i Tractament d’Imatge. En 2016 va iniciar els estudis de grau en Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I, on es troba actualment. La universitat li va brindar l’oportunitat de representar a aquesta institució en els Sony World Photography Awards 2019, un dels concursos més rellevants i valorats dins del món de la fotografia mundial, en la categoria d’estudiant. En aquest concurs internacional, on es van presentar més de 400 universitats i escoles de fotografia, Sergi Villanueva va ser considerat millor fotògraf de l’any 2019 en la seua categoria. La Universitat Jaume I va rebre el premi, que consistia en material fotogràfic valorat en 30.000 €.

La mostra es pot visitar de dimarts a dijous de 18.30 a 20.30 hores i divendres i dissabtes d’11.30 a 13.30 i de 18.30 a 20.30 hores.