La Mostra de Cinema i Salut Global «Mirant» puja el teló a Castelló amb el lema «Salut i dona, necessitats i desafiaments»

02/12/2019 | SCP

Les Xarxes Sanitàries Solidàries de la Comunitat Valenciana, de què forma part la Universitat Jaume I de Castelló, inicien dimarts 3 de desembre de 2019 la segona edició de la Mostra Itinerant de Cinema i Salut Global «Mirant», sota el lema «Salut i dona, necessitats i desafiaments», que es desenvoluparà al Teatre del Raval amb el migmetratge Woman de Medicus Mundi i la productora Kafana Films, guanyadora de dos Goyas en els anys 2014 i 2018. Per al debat posterior es comptarà amb la participació d'Ivan Zahinos, responsable de la idea original del projecte i coguionista d'aquest, i amb l’actuació del duo de hip hop format per Sergio Peris (Polvora) i Andrés Fernández (Karma).

Durant les següents setmanes es projectaran dues pel·lícules més. El dimarts 10 de desembre es podrà veure Comandante Arian, història narrada en primera persona sobre les Unitats de Defensa de les Dones en la guerra contra el Daesh (ISIS), en el seu afany contra la violència sexual i els abusos enmig d'aquest conflicte. La sessió continuarà amb la participació en el debat de Julia Parés (directora de producció). I es comptarà amb l'actuació de la banda valenciana Esjava que interpretarà entre altres, el seu single Sororidad.

La segona edició de «Mirant» tancarà el teló el dimarts 17 de desembre amb La manzana de Eva, un documental que aborda la lluita contra la mutilació genital femenina a través de diversos testimonis. A més, les persones que assistisquen podran debatre en persona després de la projecció de la pel·lícula, que l'any 2018 va tenir vuit nominacions als premis Goya, amb el seu director José Manuel Colón.

La mostra de cinema és una iniciativa impulsada des de les Xarxes Sanitàries Solidàries Valencianes, en el seu treball de sensibilització i promoció del dret a la salut des d'una perspectiva global. Per a això, s'ha comptat amb la participació de més de 40 entitats integrants de les Xarxes Sanitàries Solidàries de Castelló, València i Alacant (ajuntaments, universitats, col·legis professionals i ONGD), que a través de les seues votacions han seleccionat els documentals per a la mostra, amb la intenció d'acostar-nos diverses realitats que ens conviden a reflexionar sobre com el gènere actua com un determinant social clau en la salut de les dones.

L'assistència és gratuïta, ja que està subvencionada per la Generalitat Valenciana, però l'aforament és limitat, pel que es recomana reservar les entrades en la web del projecte www.redsanitariasolidaria.org, a través del correu electrònic castellon@medicusmundi.es o enviant un WhatsApp al número de telèfon 601 187 746.