El Consell Social de l’UJI atorga els premis de recerca, iniciativa emprenedora estudiantil i excel·lència docent

19/11/2019 | SCP

El Ple del Consell Social, a proposta del jurat del XXI Premi del Consell Social a la Investigació, ha decidit concedir el guardó, dotat amb sis mil euros i diploma, a César Ávila Rivera, professor del Departament Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia i responsable del grup d’investigació «Neuropsicología y neuroimagen funcional».

Ávila ha sigut pioner en l'ús de les tecnologies més avançades en neuroimatge funcional aplicades al diagnòstic, avaluació i tractament de diferents patologies del sistema nerviós central. En destacant la seua contribució en el disseny de diferents protocols clínics per al diagnòstic precoç de la malaltia d’Alzheimer, l'evolució dels dèficits cognitius en pacients amb esclerosi múltiple i de potencials efectes secundaris de les cirurgies en pacients amb lesions cerebrals i amb epilèpsia de lòbul temporal.

En el XII Premi a la Iniciativa Emprenedora Estudiantil, dotat amb sis mil euros i diploma, s'ha premiat la candidatura col·lectiva formada per Kilian Zaragoza Mora i Andrea Lorenzo Xiva, graduats en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes per la Universitat Jaume I, i José Vicente Villaroig Claramonte, estudiant de la mateixa titulació, per la creació de Foodration4all, S.L., empresa que aporta una innovació d'alt grau en l'àmbit de la inclusió i ajuda social, aplicada al sector serveis.

Foodration4all, S.L. transforma de manera digital el sistema actual de donacions d'aliments i el converteix en un sistema informatitzat, regularitzat i transparent amb el qual analitzar i controlar totes les variables, per tal d’aconseguir el benefici comú, material, físic i emocional, preservant sempre la seguretat i la identitat personal dels donants i beneficiaris.

Finalment, en l'onzena edició del Premi a l'Excel·lència Docent Universitària s'han concedit els premis, dotats amb dos mil euros i diploma, a María Auxiliadora Sales Ciges, professora titular del Departament d'Educació, Àrea de Didàctica i Organització Escolar de la Facultat de Ciències Humanes i Socials; María José Ortí Tarí, professora Titular del Departament d'Enginyeria Química de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals; Rafael Ballester Arnal, degà, catedràtic d'universitat del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia de la Facultat de Ciències de la Salut; i Montserrat Boronat Navarro, professora contractada doctora del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

El lliurament del premi s’efectuarà el 28 de febrer de 2020 en l’acte acadèmic de l’aniversari de la creació de la universitat.