L’UJI commemora el Dia Mundial de la Lluita contra la Sida En el marc de la jornada s’han lliurat els premis als guanyadors del concurs de cartells

28/11/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha commemorat el Dia mundial de la lluita contra la Sida amb diverses activitats per a difondre les barreres de protecció existents i conscienciar la comunitat universitària sobre aquesta epidèmia que encara constitueix un problema de salut pública a escala planetària, tant pel nombre de persones afectades com per les repercussions que suposa per a la seua qualitat de vida.

Tots els centres de l’UJI han comptat amb taules informatives per informar de la rellevància de realitzar-se les proves de detecció d'anticossos, donar a conèixer les barreres de protecció, i fer palesa la necessitat d'ajustar el coneixement sobre la infecció per VIH per a evitar l’estigmatització de la malaltia.

Així mateix, s’han lliurat els guardons als cartells guanyadors del XVIII Concurs del Dia Mundial de la Lluita contra la Sida 2019, al qual es van presentar 34 cartells. El primer premi, dotat amb 300 euros i la difusió del cartell mitjançant pòsters i targetes, ha recaigut en un grup d’estudiants d’Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes format per David Adsuara Moreno, Laura Pastor Plaza, Marta Pérez Mezquita i Raquel  Porras Blanco amb el cartell que porta per lema «VIH. L’única escapatòria és informar-te».

El segon guardó ha sigut per al pòster «Posa-li’l, posa-te’l, posa-me’l» del grup format per Sofía Aparicio Ródenas, Marina Bustos Adán, Claudia Conte Martínez i Andrea Orihuel Martínez. A més, s’ha concedit una menció especial al cartell «El VIH no és un art, no quedes retratat»  dels alumnes Juan Carlos Espert Cervera, Begoña López Ortuño i Marta Pitarch Adsuara.

D’altra banda, s’ha impartit un curs dirigit a l'estudiantat per a millorar els seus coneixements i competències relacionats amb la cura de la salut sexual amb el títol «Prevenció de la Sida: estratègies d’actuació».

D'aquesta forma, la Universitat Jaume I se suma als esforços d'altres entitats nacionals i internacionals dirigits a revertir el curs de l'epidèmia.

Les activitats han estat impulsades per UJI Hàbitat Saludable, SALUSEX-Unisexsida, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat, i l’Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental.