Els graduats en Publicitat de l’UJI David Archilés i Marta Gil guanyen la plata en la categoria Young Braves del Never Zapping Festival

06/11/2019 | SCP

• Never Zapping Festival never-zapping-festival imatge

​​​​​​​Els graduats en Publicitat i Relacions Públiques de l'UJI David Archilés i Marta Gil han guanyat la plata en la categoria Young Brave dels Brave Brain Awards  que s'atorguen en el marc del Never Zapping Festival.

Els graduats en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Jaume I David Archilés i Marta Gil han guanyat la plata en la categoria Young Brave dels Brave Brain Awards  que s'atorguen en el marc del Never Zapping Festival, un certamen nacional en el qual els publicistes són jutjats per un jurat popular.

Enguany l'objectiu de la categoria Brave Brain Awards era concienciar sobre les infeccions de transmissió sexual (ITS) i de la seua prevenció sense acotar un públic específic.

La idea presentada per David Archilés i Marta Gil sota el títol El viaje más seguro, es basa en fer un símil entre els viatges i el sexe. Per a això, es van centrar en la marca Uber per seleccionar els usuaris de les aplicacions de cites en detectar que aquestes apps han multiplicat els encontres sexuals i la falta de precaució. D’aquesta manera van unir l’orgasme amb els viatges a través de la seguretat que ofereixen els preservatius i l’acció que proposa El viaje más seguro en la qual els conductors d’Uber ofereixen un dissabte a la nit preservatius de manera gratuïta als usuaris. En cas de dir que sí, el viatge i els preservatius eixa nit són gratis. Per a conscienciar i transmetre el missatge més enllà de l'experiència d'aqueix dia els preservatius compten amb una frase en el seu embolcall «L'orgasme és com un viatge, cal arribar segur». L’estratègia proposada és entrar en el procés de la trobada abans per a no «tallar el rotllo» i ser el menys intrusius possible.

David Archilés ha presentat el seu TFG fa poc més d'un mes finalitzant la seua carrera. Va realitzar  pràctiques universitàries en el departament de comptes de l'agència KliperDVila a València i després va començar altres pràctiques en l'agència Twelfhundred amb Álex Rubio, professor associat de l'UJI en l'àrea de publicitat com a Online Manager. Actualment ja ha treballa en aquesta agència. Té una altra peça en shortlist amb Marta en el Never Zapping 2019.

Marta Gil, després de finalitzar el grau a l’UJI, va continuar  els seus estudis en Brother València Escola de Creatius, on va aconseguir shortlist en el festival La Lluna de València, en el Inspirational, a més d'altres dos peces en shortlist en Never Zapping a part de El viaje más seguro. Anteriorment va realitzar pràctiques en l'agència Publips Serviceplan en el departament de planificació estratègica. Actualment realitza pràctiques en l'agència Contrapunto BBDO com a copywriter a Madrid i és estudiant de l'Escola de Negocis a Madrid.

David Archilés y Marta Gil van aconseguir arribar a estar entre les cinc primeres propostes del concurs Más Mujeres Creativas amb la seua proposta Mirar al frente.