L’investigador Víctor Aldaya aborda a l’UJI el funcionament dels forats negres

14/11/2019 | SCP

Víctor Aldaya, investigador del CSIC en l’Institut d’Astrofísica d’Andalusia, ha explicat el funcionament dels forats negres i les teories de Stephen Hawking a la Universitat Jaume I dins del cicle de conferències de la Càtedra Ciutat de Castelló.

Segons ha explicat l’investigador, destaquen tres tipus de forats negres: els formats per una estrella, els forats negres gegants que provenen de l'acumulació de molts d'ells, i els forats negres primordials. A més, ha assenyalat que els forats negres són més virulents com més petits, mentre que si existís un forat negre molt gran, es podria fins i tot viure en ell sense problemes.

Víctor Aldaya és un dels investigadors espanyols que millor coneix el treball de Stephen Hawking. Entre les seues línies de recerca destaquen els models de Quarks i àlgebra de corrents, principis variacionals d’ordre superior de derivació i forma de Poincaré-cartan, quantització geomètrica i teories Gauge, supersimetríes i cuantització, o relativitat general, entre altres.

Aldaya és llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat Autònoma de Madrid i doctor en Ciències Físiques per la Universitat de Salamanca. Compta amb 6 sexennis reconeguts d’activitat investigadora, ha dirigit més de 10 tesis doctorals i ha participat en nombrosos projectes de recerca, tant nacionals com europeus.