La rectora de l’UJI inaugura a l’Escola d’Art l’exposició «Il·luminades, il·lustrant la història de la misogínia»

24/10/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha participat a l’Escola d’Art i Superior de Disseny (EASD) en la inauguració de l’exposició Il·luminades, il·lustrant la historia de la misogínia organitzada per l’Associació Adona’t amb la col·laboració de la Universitat Jaume I i l'Ajuntament de Castelló i que es podrà visitar al centre educatiu fins el 15 de novembre. A la inauguració també han assistit la sotsdirectora de la EASD, Paula Algueró; Carme Pinyana, comissària de l’exposició, a més d’altres integrants d’Adona’t, algunes de les autores de les il·lustracions i alumnat del centre.

Alcón ha destacat en la seua intervenció que l’odi contra les dones encara és ben present en la societat actual i ha subratllat que la misogínia «no és una anècdota, és una violència estructural que s’exerceix des de fa segles contra més de la meitat de la població». Per aquest motiu, la rectora de l’UJI ha reivindicat la necessitat d’exposicions com aquesta i més mirades femenines per a «trencar els estereotips de gènere».