L'Aula Zschimmer & Schwarz España de Química Sostenible i Circular de l'UJI promourà el talent i les pràctiques internacionals

18/10/2019 | SCP

•  aula-zschimmer _S9B8222_in

FOTO: Damián Llorens

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i els directors generals de Zschimmer & Schwarz España Pedro Hernández i Carlos Vivas han signat hui el conveni de col·laboració pel qual es crea l'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular de l'UJI, en un acte celebrat a la seu de l'empresa a Vila-real.

L'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular naix amb els objectius generals de promoure el talent dels joves universitaris a través de beques i premis; millorar la formació tècnica i internacional de l'estudiantat mitjançant jornades i conferències; afavorir la realització de pràctiques internacionals en seus de l'empresa, així com divulgar la disciplina de la química sostenible en la comunitat universitària i la societat de Castelló.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha destacat la importància de «estrènyer la col·laboració entre la Universitat i el teixit empresarial i institucional per a promoure activitats formatives i investigadores que afavorisquen un major desenvolupament socioeconòmic del nostre entorn» i ha subratllat que la creació de l'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular permetrà potenciar la formació internacional de l'estudiantat amb pràctiques a l'estranger. «La Jaume I és una universitat compromesa amb la internacionalització per a respondre millor als reptes d'un món global i la creació d'aquest Aula ens permetrà aconseguir un doble objectiu: continuar teixint aliances amb el sector productiu i facilitar pràctiques internacionals», ha reivindicat Alcón, qui ha agraït a Zschimmer & Schwarz España el seu compromís amb la formació i investigació de qualitat.

Els directors generals de Zschimmer & Schwarz España, Pedro Hernández i Carlos Vivas, han volgut expressar el seu compromís amb el projecte i han explicat com aquest acord és favorable tant per a la comunitat universitària com per a l'empresa. Hernández ha insistit en la necessitat de «la captació de talent per a una empresa com Zschimmer & Schwarz España, amb ambiciosos reptes d'expansió». Per la seua part, Vivas ha destacat la idoneïtat de projectes com l'Aula Zschimmer & Schwarz de l'UJI per a «estrényer llaços amb la universitat». També ha aclarit que l'equip de Zschimmer & Schwarz Espanya treballarà al costat de la direcció de l'Aula per a coordinar el projecte: «Creiem que fem un bon equip i que podem avançar en aquesta relació amb projectes interessants tant per a l'UJI com per a nosaltres».

Després de la signatura del conveni, la rectora de l'UJI ha realitzat una visita a les instal·lacions de l'empresa acompanyada del vicerector de Planificació, Modest Fabra; la directora de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, Amelia Simó; i el director de l'Aula, José Mata.

Amb la creació d'aquesta nova aula, la Universitat Jaume I compta en l'actualitat amb 15 càtedres i set aules d'empresa en diferents àrees de coneixement.

Sobre Zschimmer & Schwarz

Zschimmer & Schwarz España, amb seu a Vila-real, forma part del grup multinacional d'origen alemany, que compta amb 28 filials a tot el món. La companyia està especialitzada en el desenvolupament de productes químics a mesura per a les indústries ceràmica, cura personal i de la llar, tèxtil i fibres, a més d'oferir solucions basades en polímers i fosfonats.

La innovació, la internacionalització i la diversificació són els tres eixos que han propiciat el creixement de Zschimmer & Schwarz España i que marquen la seua trajectòria des de la seua fundació en 1998.