Portaveus i representants de consells estudiantils visibilitzen la importància de les associacions universitàries en l'UJI

31/10/2019 | SCP

•  associacions-universitaries Asociaciones_UJI_19DLL13_in

FOTO: Damián Llorens

La nova Casa de l'Estudiantado de la Universitat Jaume I ha acollit la jornada «El valor de les associacions universitàries: Emprenedoria, creativitat i aprenentatge» organitzat per la Càtedra Increa d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge amb l'objectiu de posar en valor l'associacionisme com «un marc idoni per a emprendre accions i projectes creatius», fent partícip a l'estudiantado de les seues competències bàsiques i «difondre el fet associatiu com un aspecte per al creixement personal».

La inauguració de la jornada ha estat al càrrec de la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, qui ha estat acompanyada de María Ripollés, directora de la Càtedra Increa i Jordi Torner, tècnic d'activitats juvenils. Rodríguez ha volgut agrair a l'estudiantadt associat per «portar els valors de la nostra universitat al voltant del món» posat que són un factor «indispensable per a la millora de la reputació institucional i de la imatge de la universitat».

«L'aprenentatge, l'emprenedoria, la creativitat, el treball en equip i la transmissió de valors són fets inherents de les associacions, estan en el seu ADN», ha destacat la vicerectora, que ha afegit: «la funció de les associacions estudiantils és un gran patrimoni de l'UJI, i totes les activitats que es realitzen són de gran valor i riquesa». La ponent inaugural ha subratllat la rellevància d'aquests col·lectius com a «representants de l'UJI» en tot tipus de concursos, programes i jornades tant nacionals com a internacionals, un paper pel qual «estem orgullosos del nostre estudiantat».

Rodríguez ha finalitzat la presentació fent un recorregut sobre la programació de la jornades, recordant les diverses conferències i taules redones i convidant als participants a gaudir de l'esdeveniment i «reflexionar sobre les estructures participatives de la universitat i la forma en la qual es manifesten a través dels seus projectes», així com sobre les persones que han creat projectes empresarials reeixits i que, en el seu moment, van formar part d'organitzacions estudiantils i el paper d'aquesta vivència en la seua iniciativa».

La primera conferència de la jornada s'ha centrat en l'última reflexió de la vicerectora. Amb una ponència titulada «De l'associació a l'empresa», l'exestudiante de l'UJI, membre de l'associació de la Plantilla i Premi Consell Social, Javier Ares, ha realitzat un repàs sobre la seua trajectòria des de la universitat i les iniciatives associatives en les quals va participar fins a crear la seua pròpia iniciativa laboral. Per al ponent és indispensable «reconèixer i valorar el molt que m'ha donat la universitat des del camp associatiu, ja que sense aqueixa experiència no seria la persona que sóc avui dia».

Ares també ha volgut subratllar «la importància d'aprofitar els valors que us brinden les associacions» i ha recordat: «aquesta experiència us oferirà una sèrie d'eines que en el vostre futur us permetran tenir un valor afegit que no us donarà  cap carrera». Per a concloure, ha repassat les principals capacitats que l'experiència associativa universitària pot aportar a l'estudiant, des de la creativitat fins a la innovació fins al treball en equip, passant per la iniciativa, la responsabilitat, capacitat de resolució de conflictes i d'acord, de lideratge i d'aprenentatge a través del «assaig i error».

Després de la conferència d'Ares i un breu descans, la jornada ha donat pas a una taula redona plena d'activitats dinàmiques moderades per portaveus i representants de Consells d'estudiants d'universitats valencianes. Per part de la Universitat Jaume I, Laura Alcaide, portaveu del Consell de l'Estudiantat. Des de la Universitat Politècnica de València, Andrea Paricio de la delegació d'alumnes i des de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, Barbara Espinosa. Les tres representants han parlat sobre els motius i les implicacions de les associacions, així com de les seues realitats i principals punts, presentant les propostes, iniciatives i obstacles de les diferents universitats i demanant la participació del públic en una taula redona convertida en debat amb intervencions tant de les ponents com dels assistents.

Fotonotícia: https://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2019/10/Jornada-el-valor-de-els-associacions-universitaries-30-10-2019/