Publicacions de l'UJI coedita un llibre de la col·lecció «Medi Ambient» amb el Tecnológico de Costa Rica

10/10/2019 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I de Castelló ha coeditat amb el centre d’educació superior Tecnológico de Costa Rica (TEC) un nou títol de la col·lecció «Medi Ambient», el número 10, col·lecció dirigida pel professor Ignacio Morell.

El llibre, intitulat Aprovechamiento energético de residuos sólidos dels professors Antonio Gallardo, Francisco José Colomer, Rooel Campos i Dagoberto Arias (eds.) representa un pas més en la col·laboració interuniversitària que aporta tant de valor a ambdues institucions.

Els cinc capítols que es desenvolupen dins de l'obra recullen tecnologies per al tractament de residus amb recuperació d'energia, producció de combustibles sòlids a partir de residus domiciliaris, quantificació de residus forestals per a l'aprofitament energètic, aprofitament i valorització de residus de poda de cítrics, aprofitament de bolquers d'un sol ús, etc. i conclou amb l'exposició d'un cas exitós en la transformació de residus en una energia neta.

La Universitat Jaume I manté des de la seua creació, l'any 1991, una intensa activitat editorial que s'ha traduït en el significatiu fons bibliogràfic ampli, recollit en més de 20 col·leccions vives, tant pel nombre de títols que supera el miler, com en la diversitat temàtica que tracten.

La ciència, en sentit ampli, requereix basar-se cada vegada més en instruments que permeten la difusió i, per tant, l'activitat editorial, en qualsevol de les seues manifestacions, continua sent la via més eficaç per afavorir que el coneixement s'expandisca i compartisca. Així, la coedició entre universitats és un objectiu de cooperació que Publicacions de la Universitat Jaume I té com a prioritari.