L’UJI posa en marxa un nou pla propi de beques amb set programes d’ajudes El programa s'ha consensuat amb el Consell de l’Estudiantat

05/02/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha posat en marxa un nou pla propi de beques amb l’objectiu de reforçar la política d’ajudes i beques per al seu estudiantat. El pla ha sigut presentat per la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, i la portaveu del Consell de l’Estudiantat, Laura Alcaide.

L’acció, impulsada pel Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social i consensuada amb el Consell de l’Estudiantat, pretén ser una referència per a establir els diferents criteris, programes i accions de suport a l’estudi a fi que l’estudiantat dispose de diferents oportunitats per poder fer front als seus estudis i atendre alhora diverses situacions socioeconòmiques que els puguen afectar durant la seua etapa universitària.

«El que volem és que cap persona quede exclosa de la nostra universitat per motius econòmics», ha assenyalat la rectora. Un dels objectius del programa, que recull una redistribució de més de 180.000 euros que l’UJI destinarà a beques pròpies, és donar resposta a les necessitats reals de l’estudiantat. En aquest sentit, Alcón ha destacat la importància d’haver consensuat el pla amb el Consell de l’Estudiantat. «La col·laboració del Consell de l’Estudiantat per a l’elaboració del nou pla propi de beques ha sigut clau, perquè són els estudiants els que millor coneixen el sentit i l'eficiència de les beques i ajudes», ha afegit la rectora.

La vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, ha explicat que «el nou pla de beques és el fruit d’un treball que ha consistit en la revisió de tot el programa d’ajudes a l’estudiantat per adequar-lo a la situació actual, millorar també la informació de totes les convocatòries existents tant internes com externes, i afavorir la flexibilitat i sostenibilitat del pla».

El Pla recull els requisits, tant generals com de caràcter econòmic i acadèmic, per poder participar en les diferents convocatòries; la classe i quantia de les beques, i el calendari de les convocatòries i de la seua resolució. En l’apartat de classe i quantia de les beques es contemplen set programes: el programa d’ajudes de preus públics, el programa d’ajudes socials per a grau i màster, el programa de foment de l’associacionisme, el programa d’ajudes per a pràctiques nacionals i internacionals, el programa de beques corporatives, el programa d’estades internacionals i el programa d’ajudes per a la redacció de treballs de fi de grau i màster (TFG/TFM) i tesis doctorals en valencià. Entre les novetats destaquen les noves beques de lloguer, les ajudes per a associacions estudiantils destinades a l’organització de congressos de caràcter especial, les ajudes per a pràctiques curriculars obligatòries fora de la Universitat o les ajudes UJI-World per a pràctiques internacionals.

Des del Consell de l’Estudiantat, Laura Alcaide ha agraït que s’haja comptat amb l’estudiantat en l’elaboració d’aquest pla. «Hem aconseguit detectar les necessitats que tenim els estudiants i així poder ajustar les partides i les beques a la nostra realitat, com per exemple amb la posada en marxa de noves beques de lloguer en aquests moments tan necessàries», ha destacat. «A més, tot en un pla únic, reflectit en un calendari que ens permetrà veure les convocatòries vigents i organitzar-nos millor», ha afegit la portaveu de l’estudiantat.

La informació del pla i de totes les convocatòries es recull en la pàgina web www.beques.uji.es

Fotografies de la presentació