La rectora Eva Alcón es reuneix amb empreses instal·lades a la Universitat Jaume I

15/01/2019 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) ha rebut la visita de la rectora Eva Alcón; el vicerector d'Investigació i Transferència, Jesús Lancis, i la vicerectora d'Estudis i Docència, Isabel García. L'acte ha tingut com a principal objectiu conèixer les empreses i institucions que formen part d'Espaitec, i descobrir en primera persona alguns dels projectes desenvolupats per les empreses més innovadores de la província de Castelló.

Actualment, Espaitec compta amb 20 empreses i 4 entitats instal·lades, a més de 22 empreses vinculades. Segons les últimes dades recopilades, 194 persones treballen en les instal·lacions del parc diàriament. D'aquestes, 68 persones realitzen activitats relacionades amb R+D+i, la qual cosa suposa un 35% del personal.

En l'edifici Espaitec 1, on hi ha 10 empreses i 2 associacions instal·lades, s'han visitat les associacions SECOT i Hackerspace Castelló. En les instal·lacions de SECOT la rectora ha reconegut el treball desenvolupat pels voluntaris de l'associació de sèniors en el seu suport desinteressat als emprenedors i emprenedores de la Universitat Jaume I, tant en la creació d'empreses de base tecnològica com en la col·laboració en programes com UJI Emprèn OnSocial i Explorer, on participen com a mentors i docents oferint el seu coneixement i experiència. Aquesta tasca i compromís amb la comunitat universitària ha sigut recentment reconeguda amb la signatura d'un conveni de col·laboració entre totes dues entitats. La visita ha continuat en l'espai de què Hackerspace Castelló disposa en un dels tallers de l'edifici, on desenvolupen projectes d'electrònica, robòtica, impressió 3D i drons, entre altres.

La visita a l'edifici Espaitec 2, on hi ha 10 empreses i 2 associacions instal·lades, s'ha iniciat en els laboratoris de Biótica Bioquímica Analítica, empresa de base tecnològica especialitzada en el desenvolupament de tècniques ràpides de detecció de microorganismes. Aquesta signatura de biotecnologia lidera el projecte H2020 ULISENS, centrat en el desenvolupament i posterior comercialització d'un sistema automàtic d'alerta primerenca capaç de detectar i quantificar espècies de legionel·la en l'aigua. A continuació, la consultora científica Outcomes’10 especialitzada en investigació de resultats en salut i en farmacoeconomia, ha presentat a l'equip rectoral les solucions que desenvolupa per a productes farmacèutics i dispositius mèdics o de diagnòstic.

La visita ha conclòs en les instal·lacions de Soluciones Cuatroochenta, empresa líder en el desenvolupament de tecnologies orientades a millorar els resultats en les organitzacions, amb el focus en el desenvolupament d'apps i la transformació digital. Fundada en 2011 en Espaitec per dos egressats de l'UJI, la companyia compta en l'actualitat amb 50 treballadors i treballadores, i un 90% de la seua plantilla són antics alumnes de la Universitat Jaume I. Actualment, Cuatroochenta posseeïx oficines a Madrid, Colòmbia, Itàlia, Panamà i l'Argentina, ofereix servei en 14 països i segueix la seua expansió cap a nous mercats i reptes.