Els grups d'estudiants Frida Kahlo i Akelarre del Grau de Publicitat guanyen el concurs d'Alquilovers

08/01/2019 | SCP

•  publicitat-alquilovers _S9B9151

•  publicitat-alquilovers _S9B9158

•  publicitat-alquilovers _S9B9169

Fotos: Àlex Pérez

Els grups Frida Kahlo, compost per Abraham Bunsen, Lucía Romero, Irene Monteagudo, Andrea Llopis i Isabel García i el grup Akelarre, integrat per Sara García, Paula Vinuesa, Inés Carnicer, Paula Simón, Irene Gurillo, Balma Sos i Chari Escudero, estudiants de tercer curs del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Jaume I de Castelló, han guanyat el concurs proposat per Alquilovers, primera plataforma a Espanya de lloguer 100% digital, que mitjançant un brífing els van demanar el repte d'implantar i crear una nova marca i, a més, realitzar una campanya de comunicació publicitària nacional per a la marca Alquilovers. Tots dos grups s'emporten un premi dotat de 500 euros.

Des de fa un mes i mig, l'alumnat ha estat treballant propostes reals de comunicació i de publicitat per a Alquilovers, totes vinculades a l'assignatura Estratègies de Comunicació la responsable de la qual és la professora del Departament de Ciències de la Comunicació Cristina González Oñate. L'estudiantat ha defensat tots els treballs en presència de Daniel Toribio, director territorial de lloguer en Anticipa Real Estate, i de María Ángeles Romero, gerent de vendes regional d'Alquilovers, els quals s'han desplaçat per a escoltar totes les propostes per part dels estudiants de l'UJI. Per a tots dos ha sigut molt complicat triar els dos equips guanyadors «donat el nivell de professionalitat amb la qual l'alumnat ha treballat i ha presentat les seues propostes, com si foren agències de publicitat reals», comentaven tots dos en finalitzar les defenses dels projectes. De fet, la intenció d'Alquilovers és que aquests treballs vagen més enllà de les aules i es convertisquen en una realitat futura.

La idea és coordinar universitat i empresa per a fomentar el treball comú i preparar millor l'estudiantat a la realitat del mercat laboral. Però Alquilovers fa un pas més i pretén que els projectes de comunicació que avui estaven a l'aula, en un futur estiguen al carrer i es convertisquen en una realitat tangible. Aquest ha sigut el primer pas en termes de col·laboració que l'empresa Alquilovers ha tingut amb la Universitat Jaume I i, després de l'experiència tan positiva, «segur que no serà l'última», han comentat.