La FUE-UJI ha oferit en 2018 més de 13.300 hores de docència i ha gestionat 864 estades en pràctiques

08/01/2019 | SCP

La Fundació Universitat Jaume I- Empresa ha celebrat el dimarts 18 de desembre de 2018 la reunió del ple del seu Patronat, en la qual s'ha presentat l'avanç de la Memòria d'Activitats 2018 i el Pla d'Actuació 2019. Es tracta del primer ple celebrat sota la presidència d'Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I, que va prendre possessió com a presidenta de la Fundació el passat 12 de novembre. El Patronat és el màxim òrgan de govern, representació, administració i decisió de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa.

En l'avanç de la Memòria d'Activitats de la FUE-UJI es recullen les dades més significatives de l'activitat desenvolupada per les diferents àrees i es realitza un balanç dels serveis prestats, on cal incorporar els últims indicadors per a tancar el 2018. Cal recordar que la Fundació Universitat Jaume I-Empresa té entre les seues funcions principals la promoció de les activitats vinculades amb la formació de postgrau propi de l'UJI i formació contínua, la transferència de tecnologia, la gestió de pràctiques d'estudiants i beques de titulats, la promoció de projectes internacionals i la millora del potencial de les empreses i la societat castellonenques.

En 2018 la Fundació ha celebrat 25 anys d'història amb diverses activitats commemoratives que van culminar amb un acte el passat 22 de novembre, en el qual van participar més de 100 representants de l'àmbit empresarial i de la Universitat. En l'àrea formació, la FUE-UJI ha organitzat 65 activitats formatives, que van sumar més de 750 alumnes, la qual cosa es tradueix en 13.365 hores lectives.

Pel que fa a la gestió de les pràctiques extracurriculars dels estudiants de l'UJI, s'ha gestionat un total de 864 estades en pràctiques. El Programa Experience, de beques per a titulats i titulades, va concedir 416 beques a graduats i graduades universitaris, en un total de 324 convenis vigents amb empreses i entitats. Durant el 2018, la FUE-UJI ha organitzat 12 esdeveniments de diferent índole (congressos, jornades, tallers) amb un total de 2.239 participants.

Dins de les prioritats del Pla d'Actuació 2019, la Fundació Universitat Jaume I-Empresa centra els seus objectius en la internacionalització de les seues activitats, tant en matèria de programes formatius de títol propi de la Universitat Jaume I, com en la incorporació en pràctiques de caràcter internacional i en l'impuls a la participació en projectes europeus i internacionals a través de l'oficina EuroFUE-UJI.

Per a la realització dels diferents programes i serveis del Pla d'Actuació 2019, la Fundació Universitat Jaume I-Empresa preveu un pressupost de 3.400.000 euros, la qual cosa comporta un augment del 2,41% respecte a l'exercici anterior.

www.fue.uji.es