La doctora honoris causa de l’UJI María Vallet rep el Premi Rei Jaume I 2018 d’Investigació Bàsica

08/11/2018 | SCP

La catedràtica de Química Inorgànica i doctora honoris causa de la Universitat Jaume I, María Vallet, ha rebut aquest matí el Premi Rei Jaume I 2018 d’Investigació Bàsica en l’acte d’entrega d’aquests guardons dedicats a la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i l’emprenedoria. A l’acte,  celebrat a la Llotja de València, han assistit la rectora de l’UJI, Eva Alcón, i el vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis.

María Vallet és catedràtica de Química Inorgànica de la Facultat de Farmàcia de la Universitat Complutense de Madrid des de 1990 on lidera el grup de recerca de Biomaterials Intel·ligents. Vallet ha realitzat una extensa tasca investigadora, marcada per un enfocament multidisciplinari i ha dirigit nombrosos projectes d’investigació nacionals i internacionals. Així, ha investigat en la Universitat Joseph Fourier de Grenoble i ha sigut professora convidada en l’Institut de Materials Inorgànics de Tsukuba al Japó i en la Universitat d'Estocolm. A més, és la científica espanyola més citada en el camp de Ciència de Materials al llarg de les últimes dècades. En novembre de 2015 va ser investida doctora honoris causa de la Universitat Jaume I.

Juntament a María Vallet, també han estat distingits en aquesta edició dels Premis Rei Jaume I Xavier Freixas (Economia); Dolores Corella (Medicina Clínica); Íñigo Losada (Protecció del Medi Ambient); Ramón Martínez (Noves Tecnologies), i Enrique Silla (Emprenedor).