Tecnologies com les dades massives i els serveis de qualitat centrats en l'hospitalitat són les claus del nou turisme

12/11/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I es va acostar ahir a les comarques del nord de la província de Castelló amb una nova sessió de «La Clau de la Innovació», un format de divulgació de la innovació i les tecnologies organitzat per Espaitec on música, cinema i col·loqui són els protagonistes. 

«La innovació en el turisme ben entesa» va ser el tema central de l'acte celebrat en el Saló d'Actes de Caixa Benicarló, un esdeveniment organitzat en col·laboració amb l'associació Acciona't de Benicarló, al que van assistir unes 80 persones, la majoria empresaris del nord de Castelló vinculats al turisme, a més de responsables locals i comarcals d'associacions i ajuntaments. 

La jornada va començar amb l'actuació musical de Nando Santos. A continuació, es van projectar tres vídeos que van tractar el turisme des de diferents àmbits i moments, veient una evolució del sector en les últimes dècades i donant pas a un col·loqui entre experts i públic assistent. 

Moderat per Juan Antonio Bertolín, director de gestió d'Espaitec, el col·loqui va comptar amb la participació d'experts que van compartir el seu punt de vista i opinió sobre la innovació en el turisme i el futur del sector. En el debat van participar Antonio Horche, director de Mandarina Club de Peníscola; Jordi López, coautor del pla estratègic de turisme de Benicarló; María Rico, experta en Esdeveniments del Restaurant el Cortijo de Benicarló; Jimmy Pons, expert en innovació turística; Enric Escuder, director dels apartaments Els Romers i Luis Callarisa, professor titular de la Universitat Jaume I i membre del gabinet d'estudis turístics.

Durant el col·loqui es va posar l'accent en la importància que les tecnologies de la informació i les comunicacions tenen i tindran en l'hostaleria i el turisme, sent eines clau per a millorar la qualitat del servei i l'eficàcia del sector. Tecnologies com les dades massives poden donar informació de gran valor per a adequar l'oferta al mil·límetre, creant noves experiències centrades en la personalització del servei. 

En aquesta línia, el sector té el repte d'implementar innovacions tecnològiques sense perdre el caràcter d'hospitalitat com a base del servei als clients, doncs la qualitat humana és i serà l'efecte diferencial de l'èxit d'un negoci turístic. El sector també ha d'aprendre a fer un bon ús dels mitjans socials i el màrqueting digital, estant present en internet però amb continguts de qualitat per a evitar efectes contraris al sector. 

Finalment, es va destacar que la destinació, l'entorn i l'aprofitament de les seues possibilitats i particularitats sempre són tinguts en compte pel turista quan tria un viatge. És de vital importància per al sector treballar tant en l'àmbit intern del negoci com apostar per cuidar l'entorn local i provincial i col·laborar-hi.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions