L’UJI inicia una nova edició del programa «e2: estudiant x emprenedor»

17/09/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha donat inici a una nova edició del programa «e2: estudiant x emprenedor», una iniciativa que té com a objectiu desenvolupar les habilitats de l’estudiantat universitari en la creació d'iniciatives de negoci amb el suport d'estudiants tutors i empresaris mentors i mitjançant un programa de formació diferencial.

La vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez Moya, al costat de la directora de la Càtedra INCREA, María Ripollés, ha donat la benvinguda a l’estudiantat tutor, els empresaris participants i els coordinadors del programa a la Universitat Jaume I, Universitat Politècnica de València i Universitat de València. Així mateix, Jesús Carrera, expert i formador en Design Thinking i resolució creativa de problemes, ha impartit la primera sessió formativa sobre dinàmica i creativitat.

En aquesta edició els estudiants tutors que participen en el programa són, per part de l’UJI, Abdulaziz Aldureid, Alexandru Georgian Burlacu Dinu, Sara Cerdá Román y Cecilia Rocío Pinzone Díez; de la Universitat de València, Nacho Olmos, Jorge Sola, Héctor Peña, Carmen Sánchez y Cristina Santana y, de la Universitat Politècnica de València, Alberto Sanz Añaños, Germán García Ferrando, Pilar Martínez Martínez, Daniel Bracero Azor i Roberto Pozo Rubio.

Els empresaris que formaran part del programa són Beatriz Irun de Suoyou Consulting y Asociados; Eugenia Parreño de Global Management Startup; Vicente Beltrán de Grupo Repol, Alexis Nadal de Nayar Systems; Vanesa Pérez Orengo de Fidecu Estudios de Mercado; Ernesto Bedrina Ramírez de Grupo Ceteck; José Luis Liz Graña de Pyro Fire Extinction, S.L.; Ángel Mayoral García de Homyspace; Richard Morla Martín, CEO de RUDO i SCLUSIB i propietari de la tenda franquiciada Superdry; Salvador Esteve de a4bgroup; Carles Montrull i Mariano García de Barissta; Luis Roig de Drawfolio; Carlos Soler de Proiser i Salvador Vera de Mysphera.

El programa «e2: estudiant x emprenedor» és una iniciativa dissenyada pel Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE) i impulsada per la Generalitat Valenciana i les cinc universitats públiques valencianes a través del programa del campus d'excel·lència CH5U del Campus Emprenedor Innovador. El programa, coordinat a la Comunitat Valenciana per l’UJI, es realitzarà de forma simultània a la Universitat d'Alacant (UA), la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat de València (UV) i la Universitat Miguel Hernández (UMH), combinant tallers, experiències i dinàmiques de treball en equip.

La iniciativa consta de tres fases i la primera, que es realitza de forma conjunta entre l’UJI, la UPV i la UV, d'una banda, i la UMH i la UA d’una altra, se centra en la formació de l'equip emprenedor i el desenvolupament de la idea de negoci. A més de la sessió celebrada a l’UJI, se celebraran dues sessions més que s'impartiran a València per a completar la primera fase.