La Jaume I donarà suport aquest curs a 260 estudiants amb necessitats educatives especials

20/09/2018 | SCP

La Universitat Jaume I donarà novament suport a estudiantat amb necessitats educatives especials (NEE) durant aquest curs, un fet diferencial respecte a altres universitats properes que se centren sols en l'atenció a les persones amb discapacitat. Es consideren NEE les relacionades amb la discapacitat sensorial auditiva o visual, mobilitat reduïda o discapacitat motora, malalties cròniques, problemàtica psíquica/psicològica o incapacitat temporal que repercuteix directament en l'estudi o treball acadèmic.

De moment més de 260 estudiants es beneficiaran de les accions del pla d'atenció a la diversitat (PAD), un nombre que encara augmentarà, ja que no s'ha tancat definitivament el procediment de matrícula. Cinquanta-cinc estudiants són de primera matrícula i aquests dies tindran el seu primer contacte amb l'UJI; per això, una de les recomanacions que han de seguir és contactar amb la Unitat de Diversitat i Discapacitat per a valorar les necessitats i adaptacions que requereixen. Cal destacar que durant el curs 2017/2018, un total de 122 persones amb NEE van tancar el seu expedient acadèmic i es van titular a l'UJI.

Com a novetat aquest curs es realitzarà una activitat durant la Setmana de Benvinguda per a visibilitzar les necessitats i diferents formes de treballar de persones amb diversitat funcional. Un dels objectius del Pla d'Atenció a la Diversitat és sensibilitzar la comunitat universitària sobre les diferents formes de treballar, la diversitat i el respecte a la diferència. També es reactiva el programa de ràdio Sense Barreres, en Vox UJI Ràdio, que l'any passat no es va poder realitzar. Sense Barreres és un espill on mostrar línies d'investigació, accions, entitats, problemàtiques, etc., relacionades amb la diversitat i la Universitat.

Cal recordar que l'UJI fa dos anys que manté el contingent d'accés del 5% tant en l'accés als graus com en màsters i doctorat. Aquesta mesura es va impulsar durant el període en què la Jaume I va ser coordinadora de l'Àrea de Diversitat i Discapacitat en CRUE - Assumptes Estudiantils i arreplega la petició del món associatiu representat en el CERMI, una mesura que pretén donar continuïtat a la formació dels estudiants graduats amb discapacitat.