La Biblioteca de la Universitat Jaume I de Castelló obté l’ISO 9001:2015

30/07/2018 | SCP

La Biblioteca de la Universitat Jaume I ha obtingut l’ISO 9001:2015. El servei universitari castellonenc compta, des de l’any 2004, amb un sistema de gestió de qualitat ISO 9001 (va ser la segona universitat espanyola a certificar-s'hi) i enguany s’ha fet la transició a la nova normativa, una adaptació que ha implicat un canvi important en la documentació que es va iniciar durant l’any 2016 amb la planificació, implementació i documentació dels nous processos.

La rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, Eva Alcón, acompanyada pel vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis, i el comissionat per a la coordinació del Gabinet de Rectorat i l’Impuls Digital, Francesc Esteve, així com pel director de la Biblioteca, Vicent Falomir, ha felicitat tot el personal que ha treballat en la consecució d’aquesta nova ISO.

La màxima autoritat acadèmica ha destacat la «sensibilitat» i la «predisposició» del personal de la Biblioteca, des dels seus inicis, per atendre les peticions de la comunitat universitària i facilitar la formació dels usuaris i usuàries en les noves eines que van sorgint en biblioteconomia.

La renovació del sistema de gestió de qualitat permetrà controlar i millorar la gestió mitjançant una actualització i seguiment de la documentació. La Biblioteca de l'UJI compta amb cinc processos claus: adquisicions, catalogació, préstec, consulta en sala o xarxa i gestió econòmica i els seus punts més forts són l’edifici, el compromís del personal i una bona cooperació bibliotecària.