La Universitat Jaume I capta més de mig milió d'euros per a mobilitats dins del programa Erasmus+ El programa beneficiarà 316 participants en el curs acadèmic 2018/2019, 59 d'ells per a la realització de pràctiques

05/07/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha aconseguit un finançament de 505.950 euros per a mobilitats de la comunitat universitària durant el període 2018/2019. Podran realitzar mobilitats tant estudiants, per estudis o pràctiques, com personal docent i d'administració i serveis, i s'hi podran beneficiar un total de 316 participants. Això comporta un increment d'un 1% en nombre de mobilitats respecte al curs passat.

Del total de finançament aconseguit, 466.750 euros corresponen a fons atorgats directament a l’UJI, i 39.200 euros a fons atorgats a un consorci que coordina l’UJI i en el qual participa el Servef i el Conservatori Superior de Música de Castelló.

La universitat manté més de 400 convenis amb institucions d'educació superior dins del programa Erasmus+ en 26 països i més de 120 empreses europees col·laboren amb els programes de pràctiques internacionals des de 2002.

Els programes de pràctiques són coordinats des de l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques de l’UJI. Durant els dies 3 i 4 de juliol, l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques ha organitzat el 9è Pla de Formació de Pràctiques Internacionals per a formar i motivar estudiantat i titulats en la seua carrera professional internacional, així com estudiar les diverses opcions per a desenvolupar-la, com el programa Erasmus+ Pràctiques.

D'altra banda, la totalitat de graus en funcionament té nombroses places de mobilitat per als seus estudiants. Des de l'Oficina de Relacions Internacionals s'han seleccionat ja 255 estudiants que el pròxim curs iniciaran la seua mobilitat Erasmus+ Estudis, i prompte seleccionarà el personal docent i no docent per a realitzar una mobilitat a Europa.

Dins del pla estratègic de la Universitat, i en el seu model educatiu, es propicia la mobilitat i l'ocupabilitat dels estudiants de tots els cicles (grau, màster i doctorat) a través de diferents programes com Erasmus+ i mobilitats fora de l'espai europeu a Amèrica del Nord, Amèrica del Sud i Àsia. Més d'un 20% dels egressats de la Universitat Jaume I gaudeix almenys d'un període de mobilitat (d'estudis, de pràctiques o tots dos) durant els seus estudis o en finalitzar-los, organitzats per la mateixa universitat. Aquests programes de mobilitat es reconeixen dins del Certificat en Competències Transversals per a l’Ocupabilitat, recentment aprovat.