Javier Portolés: «Els consumidors ja només trien o recorden un producte o una marca si els impacta d'alguna manera emocional»

10/07/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Javier Portolés Ibáñez, expert en innovació de l'agència Idearideas, ha oferit aquest matí la conferència «Disseny de productes i serveis per als nous consumidors d'experiències emocionals» en el marc del curs d'estiu de la Universitat Jaume I Nous consumidors, nous temps per al màrqueting.

Portolés ha explicat que vivim en «una economia de les experiències, ja que ara els consumidors no tenen suficient amb adquirir un producte o gaudir d'un servei, sinó que volen viure experiències». «Açò es deu al fet que vivim en una societat amb molta comunicació i informació; els mercats són molt madurs; els nínxols de mercat s'han difuminat i ja no depenen de l'edat o els diners sinó de l'estat d'ànim i les circumstàncies; i els clients són més insensibles i desconfiats, s'han tornat més exigents, i cerquen una connexió sensorial i coses autèntiques». 

Per a finalitzar, l'expert en innovació ha indicat que el futur del màrqueting passa per l'enginyeria emocional, un camp que encara té molts aspectes per desenvolupar, però que bàsicament consisteix a introduir el factor emocional en tots els productes i marques. «Els consumidors ja només trien o recorden un producte o una marca si els impacta d'alguna manera emocional» ha afirmat Portolés, qui ha explicat que les experiències emocionals són tan importants perquè «només romanen en la memòria les emocions més intenses, condicionen les decisions dels clients i provoquen el record».

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions